[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

مدیرکل امور عشایر فارس: در اشتغال‌زایی رتبه سوم کشور هستیم، روزنامه شیراز نوین

به گزارش روابط عمومی اداره کل امور عشایر فارس، در حاشیه رزمایش سراسری جهاد خدمات‌رسانی به جامعه عشایری فارس، جلسه شورای عشایری شهرستان سروستان برگزار شد. این رزمایش با هدف خدمت‌رسانی به بزرگ‌ترین جامعه عشایری کوچ رو کشور، در شهرستان سروستان برگزار شد و ویزیت رایگان عشایر، اجرای طرح‌های عمرانی، تجهیز مدارس و واکسیناسیون دام‌ها از مهم‌ترین کار‌های جهادی انجام‌شده در رزمایش بود.
لازم به ذکر است در رزمایش سراسری جهاد خدمت‌رسانی به جامعه عشایری فارس، مدارس عشایری استان فارس با ۱۵میلیارد تومان هزینه به وسایل آموزشی و کمک‌آموزشی تجهیز شده و ۳۵ گروه دامپزشکی نیز به واکسیناسیون دام‌ها و ضدعفونی کانون‌های آلودگی بیماری‌های دامی پرداختند. در ادامه این رزمایش، جلسه شورای عشایری شهرستان سروستان در منطقه و سایت اسکان عشایری سرونخودی با حضور سرهنگ سعیدی فرمانده سازمان بسیج عشایر کشور، کریمی مدیرکل امور عشایر فارس، سرهنگ شکوهی فرمانده سپاه عشایر فارس، نورایی مدیرکل دامپزشکی استان، بهمنی فرماندار شهرستان و رؤسای دستگاه‌های اجرایی و مسئولان نظامی و انتظامی استانی و شهرستان سروستان، معتمدان و شوراهای عشایر و با محوریت رسیدگی به مسائل و مشکلات عشایر برگزار گردید. در ابتدای جلسه، تعدادی از معتمدان عشایری به نمایندگی از حاضران، مشکلات خود من‌جمله پیگیری انشعابات آب، برق و گاز، اسکان دائم، توزیع پنل‌های خورشیدی، بهره‌مندی از کانکس بهداشت موجود در بیمارستان سروستان با جذب بهیار و بهورز، مشکلات عدم آنتن‌دهی خطوط تلفن همراه و... را مطرح نمودند. سعیدی فرمانده سازمان بسیج عشایر کشور، ضمن اشاره به اینکه عشایر از گذشته تا به امروز خدمات گسترده‌ای به نظام و انقلاب ارائه داده‌اند و انقلاب نیز وظایف ویژه‌ای در خدمات‌رسانی به عشایر در نظام مقدس انقلاب اسلامی ارائه نموده است، گفت: وظیفه همه مسئولان است که جهاد تبیین کرده تا بتوانیم این خدمات متقابل را عیان کنیم. سعیدی در ادامه افزود: با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته از طریق سازمان امور عشایر کشور، وزارت جهاد کشاورزی و مجلس شورای اسلامی طی سال‌های آینده اتفاقات خوبی در معیشت پایدار عشایر رقم خواهد خورد.
کریمی مدیرکل امور عشایر فارس نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از عملکرد اداره کل، به تسهیلات اشتغال‌زایی تبصره 16 در سال گذشته اشاره کرد و گفت: با پیگیری و مذاکرات متعددی که با استاندار فارس و مسئولان ذی‌ربط صورت گرفت، توانستیم اداره کل امور عشایر را نیز به عنوان یکی از دستگاه‌های توزیع‌کننده این تسهیلات در قانون گنجانده و با همت جهادی صورت گرفته در اداره کل و معرفی عشایر متقاضی تسهیلات اشتغال‌زایی به بانک‌ها، به رتبه سوم جذب این تسهیلات در استان فارس نائل گردیم. لازم به ذکر است عملکرد اداره کل در سال جاری در موضوع ارائه تسهیلات به عشایر، در حال حاضر پیگیری مصوبات تبصره 18 در حال انجام است و به زودی عشایر از این تسهیلات نیز بهره‌مند خواهند شد. کریمی در انتهای جلسه با تشریح سیاست‌های سازمان امور عشایر کشور در اشتغال پایدار عشایر، از امضای تفاهم‌نامه مشترک آموزشی با اداره کل فنی و حرفه‌ای استان فارس خبر داد و افزود: فرزندان دختر و پسر عشایر من‌بعد با معرفی خود به اداره کل به صورت رایگان از کلاس‌ها و دوره‌های آموزشی آن و ایجاد اشتغال پایدار بهره ببرند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی