[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

ماده خوراکی که سلامت بازماندگان سرطان روده را افزایش می‌دهد، روزنامه شیراز نوین

به گفته محققان، لوبیا سفید مملو از فیبرهای حمایت‌کننده روده، اسیدهای آمینه و سایر مواد مغذی است که می‌تواند به رشد باکتری‌های مفید روده کمک کند.
به گزارش مهر به‌نقل از هلث دی نیوز، محققان دریافتند بیماران مبتلا به سرطان روده که یک فنجان لوبیا را به وعده‌های غذایی معمول خود اضافه کردند، تغییرات مثبتی را در میکروبیوم روده خود مشاهده کردند.
به گفته محققان، این تغییرات با پیشگیری از سرطان‌های آینده و بهبود نتایج درمان مرتبط است.
«کری دانیل مک دوگال»، محقق ارشد و دانشیار اپیدمیولوژی در دانشگاه تگزاس، گفت: مشاهده تغییر در تنوع میکروبیوم ها تنها با مداخله رژیم غذایی نادر است و این مطالعه بر توانایی یک ماده خوراکی پری‌بیوتیکی در دسترس برای ایجاد چنین تغییراتی تأکید می‌کند.
دانیل مک‌دوگال در ادامه افزود: در طول هشت هفته، بهبودی در سلامت روده شرکت‌کنندگان مشاهده شد که با افزایش باکتری‌های مفید همراه بوده و نشان‌دهنده دفع باکتری‌های مضر بود. چاقی، رژیم غذایی نامناسب و مشکلات گوارشی می‌تواند باعث عدم تعادل در تعادل میکروبی طبیعی فرد شود. برای بیماران مبتلا به سرطان روده، این تغییرات می‌تواند باعث التهاب شود که در درمان آنها اختلال ایجاد کرده و می‌تواند بر بقای آنها تأثیر بگذارد.
برای این مطالعه، محققان ۴۸ مرد و زن چاق بالای ۳۰ سال که سابقه مشکلات روده مرتبط با سرطان داشتند را دنبال کردند. از هر چهار نفر، سه نفر مبتلا به سرطان روده تشخیص داده شده بودند و بقیه پولیپ‌های پیش سرطانی پرخطری داشتند که در طول کولونسکوپی در دستگاه گوارش آنها یافت شد.
به مدت هشت هفته، شرکت‌کنندگان به طور تصادفی از رژیم غذایی معمول خود استفاده کردند یا روزانه یک فنجان لوبیا سفید پخته‌شده به رژیم خود اضافه کردند.
از شرکت‌کنندگان به ‌طور منظم نمونه‌های خون ناشتا و مدفوع گرفته می‌شد که به محققان این امکان را می‌داد تا تغییرات میکروبیوم روده و سلامت کلی آنها را ارزیابی کنند.
به گفته محققان، تغییرات مشاهده‌شده شامل افزایش باکتری‌های مفید و کاهش باکتری‌های بالقوه مضر بود.
دانیل مک دوگال گفت: هنگامی که شرکت‌کنندگان از خوردن لوبیا دست کشیدند، اثرات مثبت آن به سرعت محو شد و نیاز به آموزش بیماران در مورد چگونگی حفظ عادات سالم را برجسته کرد.
دانیل مک دوگال هشدار داد که افراد نباید لوبیا سفید را بدون مشورت با پزشک خود به رژیم غذایی خود اضافه کنند و افزود: تحقیقات آینده برای کشف اینکه چگونه تنوع گسترده‌تری از این نوع غذاها می‌تواند به بیماران سرطانی، به ویژه آنهایی که تحت ایمونوتراپی هستند، کمک کند مورد نیاز است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی