[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

برگزاری نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۳ در استان فارس، روزنامه شیراز نوین

نوبت اول آزمون سراسری 140۳، در روزهای پنجشنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت‌‌ماه، با حضور 74033 داوطلب در استان فارس برگزار خواهد شد. دکتر مسلم باقری، معاون آموزشی دانشگاه شیراز و نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان فارس، صبح دیروز در جمع اصحاب رسانه پیرامون برگزاری نوبت اول آزمون سراسری 140۳ در استان فارس توضیح داد: این آزمون در استان فارس، در ۳۶ شهرستان استان، با رعایت کامل مقررات حفاظتی برگزار می‌شود.
به‌گفته‌ وی، از میان تعداد کل شرکت‌کنندگان نوبت اول آزمون سراسری 140۳ در کشور که تعداد آنها 1152518 نفر است، 74033 داوطلب مربوط به استان فارس است که 48394 نفر را بانوان و 25639 آن‌ها را آقایان تشکیل می‌دهند. دکتر باقری افزود: از میان تعداد کل داوطلبان استان فارس، به ترتیب بر اساس بیشترین تعداد شرکت‌کنندگان در گروه‌های آزمایشی، 36279 نفر در رشته‌ تجربی، 22626 نفر در رشته‌ علوم انسانی، 7389 نفر در رشته‌ علوم ریاضی و فنی، 4654 نفر در رشته‌ زبان‌های خارجی و 3085 نفر در رشته‌ هنر شرکت دارند.
معاون آموزشی دانشگاه شیراز خبر داد: از شرکت‌کنندگان ۲8440 نفر مربوط به شهرستان شیراز هستند که 9994 آنها را آقایان و 18446 آنها را بانوان تشکیل می‌دهند.
وی در خصوص زمان برگزاری آزمون‌ها نیز گفت: هم‌زمان با سراسر کشور، آزمون سراسری گروه‌های علوم انسانی و علوم ریاضی و فنی صبح پنجشنبه ۶ اردیبهشت‌، گروه‌های هنر و زبان‌های خارجی بعدازظهر پنجشنبه ۶ اردیبهشت‌،‌ و گروه تجربی صبح جمعه ۷ اردیبهشت‌ در استان فارس برگزار خواهد شد. با توجه به پذیرش دانشگاه فرهنگیان از طریق آزمون سراسری، داوطلبان متقاضی پذیرش در دانشگاه فرهنگیان می‌بایست به یک دفترچه اضافی نسبت به سایر داوطلبان پاسخ دهند. نماینده تام‌الاختیار سازمان سنجش در استان فارس گفت: آزمون‌های سراسری سال 140۳ در ۳۶ شهرستان استان،‌ در حوزه‌های متعدد وابسته به دانشگاه‌های دولتی، آزاد اسلامی، پیام نور، دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای و‌ آموزش و پرورش فارس برگزار خواهد شد. وی در خصوص شیوه‌ و زمان پرینت کارت شرکت در آزمون نیز گفت: کارت ورود به جلسه نوبت اول کنکور سراسری 140۳ از روز دوشنبه از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.org  قابل چاپ است و داوطلبان گرامی در صورت مشاهده ایراد در اطلاعات کارت می‌توانند در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه 5 و 6 اردیبهشت به باجه‌ رفع نقص کارت آزمون سراسری شهرستان خود که در اطلاعیه‌های سازمان سنجش منتشر شده است، مراجعه کنند. دکتر باقری خبر داد: باجه رفع نقص کارت داوطلبان شهرستان شیراز، در محل خیابان ساحلی غربی، مجتمع فرهنگی و رفاهی دانشگاه شیراز واقع شده است. نماینده سازمان سنجش در فارس یادآور شد: برای شرکت در جلسه‌ آزمون، همراه داشتن پرینت کارت شرکت در آزمون و همچنین اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکس‌دار و ارائه آن الزامی است. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی