[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

سگ رباتیک با قابلیت شعله‌افکنی تا فاصله ۱۰ متری، روزنامه شیراز نوین

یک شرکت آمریکایی، ویدئویی را از سگ رباتیک شعله‌افکن خود منتشر کرده است که آتش را تا فاصله ۱۰ متر پرتاب می‌کند.
به گزارش ایسنا، اگرچه مفهوم یک سگ رباتیک شعله‌افکن ممکن است شبیه به طرح یک فیلم علمی- تخیلی به نظر برسد اما آمریکایی‌ها اکنون می‌توانند این سگ رباتیک را به صورت آنلاین خریداری کنند. به نقل از دیلی میل، شرکت «تروفلیم»(Throwflame) مستقر در اوهایو، فروش ربات «ثرموناتور»(Thermonator) خود را روز سه‌شنبه آغاز کرد و این ربات چهارپا به وزن ۳۷ پوند را که در همه ایالت‌های آمریکا به جز مریلند قانونی است، به قیمت ۹۴۲۰ دلار به فروش رساند. ویدئوی منتشرشده از ثرموناتور، آن را در‌حالی نشان می‌دهد که پیش‌از آتش ‌افکندن در محیط اطراف خود، در‌حال خزیدن و پریدن میان جنگل است. این شرکت، ربات را به‌عنوان یک سلاح جدید توصیف نکرده، بلکه خاطرنشان کرده است که از ربات شعله‌افکن در تولید کنترل‌شده آتش‌، مدیریت کشاورزی، سرگرمی و حذف یخ استفاده می‌شود.
تروفلیم ادعا می‌کند که قدیمی‌ترین تولیدکننده شعله‌افکن در آمریکا است. این شرکت اولین شعله‌افکن را با اندازه کامل و تجاری در سال ۲۰۱۵ عرضه کرد که شعله‌های آتش را تا فاصله ۵۰ فوت (۱۵ متر) پرتاب می‌کند.
تروفلیم در وب‌سایت خود نوشت: این شعله‌افکن، واکنش رسانه‌ای قابل توجهی را در رابطه با قانونی بودن آن به‌وجود آورد. در‌هر‌حال، هیچ نظارتی از سوی فدرال بر شعله‌افکن‌ها وجود ندارد. این بدان معناست که هر‌کسی می‌تواند شعله‌افکن‌ را بدون پشت‌سر گذاشتن بررسی‌های ‌زمینه‌ای یا یک دوره انتظار خریداری کند.
به نظر می‌رسد که ترموناتور مانند بیشتر ربات‌های چهارپا طراحی شده اما این ربات در واقع به یکی از دستگاه‌های شعله‌افکن مجهز شده است. این سگ رباتیک به انواع دوربین‌ها و حسگرها نیز مجهز شده است که به آن امکان می‌دهد تا به‌طور خودکار در اطراف به حرکت درآید و اهدافی را برای آتش زدن پیدا کند.
سگ رباتیک از راه دور کار می‌کند. ویدئوی منتشرشده، یک اپراتور را نشان می‌دهد که آن را با تلفن همراه هوشمند کنترل می‌کند.
مریلند تنها ایالت آمریکا است که شعله‌افکن‌ها را ممنوع کرده و کالیفرنیا نیز برای استفاده از آن به مجوز نیاز دارد. مجازات داشتن شعله‌افکن یا استفاده کردن از آن در مریلند، ۲۵۰ هزار دلار جریمه نقدی و تا ۲۵ سال زندان است. کنگره آمریکا در سال ۲۰۱۵ یک لایحه را ارائه داد که با شعله‌افکن‌ها مانند مسلسل رفتار می‌کرد اما آن لایحه بعداً رد شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی