[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

شگفتی‌سازِ جام تسلیم شد، روزنامه شیراز نوین

تیم ملی فوتسال ایران با کسب پیروزی 6گله مقابل قرقیزستان به جمع 4 تیم برتر راه یافت.
به گزارش فوتبال 360، رقابت‌های جام ملت‌های فوتسال آسیا 2024 بعد از گذراندن یک دوره جذاب در مرحله گروهی و مشخص‌شدن تکلیف 8 تیم برتر، از چهارشنبه فعالیت خود را در مرحله حذفی آغاز کرد و تیم‌های ملی افغانستان و تاجیکستان برگزارکننده نخستین مسابقه از مرحله یک‌چهارم نهایی بودند؛ مسابقه‌ای که نزدیک و جذاب دنبال شد و تاجیکستانی‌ها توانستند در واپسین لحظات گل دوم را به‌ ثمر برسانند و بردی 2 بر یک را جشن گرفتند تا اولین تیم راه‌یافته به جمع 4 تیم برتر جام ملت‌های فوتسال آسیا 2024 باشند.
تیم ملی تاجیکستان همچنین برای اولین‌بار توانست جواز صعود به جام جهانی را هم به‌دست آورد تا اتفاقی تاریخی برای فوتسال تاجیکستان رقم بخورد. نکته مهم دیگر رویارویی تیم‌های ملی افغانستان و تاجیکستان، قضاوت گلاره ناظمی در مسابقه چهارشنبه بود که ناظمی توانست عملکرد خوبی را از خود به جای بگذارد. بعد از این مسابقه، نوبت به رویارویی تیم‌های ملی ایران و قرقیزستان رسید و شاگردان وحید شمسایی به دنبال آن بودند تا بتوانند به مسیر خود در جام ملت‌های فوتسال آسیا 2024 ادامه بدهند.
جشنواره گل برای صعود به جام جهانی
ملی‌پوشان فوتسال ایران به مانند 3 مسابقه قبلی، بازی را تهاجمی آغاز کردند و بعد از چند حمله ناموفق، بهروز عظیمی در دقیقه 8 توانست گل اول را به ‌ثمر برساند. خیلی زود قرقیزها پاسخ گل عظیمی را دادند و سسی در دقیقه 9 مسابقه را به تساوی کشاند، اما سالار آقاپور در دقیقه 10 با شوت تماشایی خود سقف دروازه قرقیزستان را فرو ریخت تا بازی 2 بر یک شود. بعد از ردوبدل‌شدن 3 گل در 2 دقیقه، بازی نزدیکتر دنبال شد و دیگر تا پایان نیمه نخست، توپ از خط دروازه‌ها عبور نکرد تا نیمه اول با برتری 2 بر یک تیم ملی ایران خاتمه یابد.
شاگردان وحید شمسایی در نیمه دوم، بازی را بهتر از تیم ملی قرقیزستان آغاز کردند و سعید احمدعباسی که مدعی اول کسب عنوان آقای گلی این دوره از رقابت‌هاست، توانست در دقیقه 24 گل سوم را به‌ثمر برساند. 
بعد از گل‌زنی احمدعباسی، مهدی کریمی در دقیقه 26 توانست گل چهارم تیم ملی را به‌ثمر برساند تا خیال ملی‌پوشان از کسب پیروزی در این مسابقه آسوده شود؛ آنها به دنبال آن بودند تا بتوانند مسابقه را مدیریت و برتری پرگل خود را حفظ کنند.
قرقیزستانی‌ها که در مرحله گروهی موفق شدند برابر تیم ملی ژاپن به پیروزی برسند و شگفتی بزرگ مرحله گروهی را رقم زدند. بعد از دریافت گل چهارم تلاش کردند تا بتوانند اختلاف را کاهش بدهند، اما تلاش‌ آنها بی‌ثمر بود. 
در دقایق پایانی مسابقه، مهدی کریمی بار دیگر موفق به گل‌زنی شد و علی‌اصغر حسن‌زاده هم از روی نقطه پنالتی در دقیقه 38 دروازه قرقیزستان را باز کرد تا در پایان یک دوئل جذاب و پرگل، تیم ملی ایران با نتیجه 6 بر یک به پیروزی برسد.
ملی‌پوشان فوتسال ایران بعد از کسب برد 6 بر یک مقابل قرقیزستان، حالا باید در مرحله نیمه‌نهایی چشم‌انتظار دوئل تیم‌های ملی ازبکستان و تایلند باشند تا حریف خود را بشناسند. تیم‌های ملی عراق و تایلند هم دیگر مسابقه مرحله یک‌چهارم نهایی را برگزار خواهند کرد تا تکلیف رقیب تیم ملی تاجیکستان در مرحله نیمه‌نهایی مشخص شود. گفتنی است که شاگردان وحید شمسایی باید در مرحله نیمه‌نهایی، روز جمعه هفتم اردیبهشت‌ماه از ساعت 17:30 به مصاف برنده دیدار تیم‌های ملی تایلند و ازبکستان بروند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی