[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۱۰۴
  • دوره جدید

طرح بزرگ ملی زیست‌محیطی RHU پتروپالایش سهروردی صفاهان پیشرفت ۵۵درصدی دارد، روزنامه شیراز نوین

 علیرضا هژبری- گروه خبر- اصفهان 
مدیرعامل شرکت پتروپالایش سهروردی گفت: در طرح مهم و در حال ساخت RHU هلدینگ پتروپالایش اصفهان کارهای بزرگی انجام شده است؛ به طوری که تاکنون در این پروژه در بخش‌های مهندسی حدود ۸۶ درصد، تأمین حدود ۶۷/۵ درصد و در بخش ساخت نیز بیش از ۲۰ درصد پیشرفت حاصل گردیده است.
میثاقی افزود: با اجرای پروژه عظیم RHU، تحقق تخفیف ۵ درصدی خوراک برای هلدینگ پتروپالایش اصفهان همواره ادامه خواهد داشت.
وی با تشریح فعالیت‌های انجام شده و سرعت کار در این پروژه گفت: نصب اسکلت فلزی، نصب تجهیزات، نصب لوله‌های روزمینی، اجرای Boanding خطوط زیرزمینی، عملیات رنگ و سندبلاست لوله‌ها و عملیات معماری در ساختمان‌های پست برق ۷۲ و PIB71 (اتاق فرمان فرعی) در حال انجام است.
مدیرعامل شرکت پتروپالایش سهروردی، حجم برآوردی بتن‌ریزی در RHU را در مجموع بیش از ۴۲هزار مترمکعب عنوان کرد و افزود: تاکنون در پروژه RHU بیش از ۵۰ درصد این حجم معادل بیش از ۲۳هزار مترمکعب بتن‌ریزی انجام شده است.
میثاقی با اشاره به اینکه تمپلیت‌ها و اَنکرهای رآکتورها نیز تا چند روز آینده تحویل پروژه می‌شود، گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در ماه جاری، Sleeve کمپرسور‌ها آماده می‌گردد که پس از تحقق موارد فوق، شرایط برای حدود ۲۵۰۰ مترمکعب بتن‌ریزی مهیا خواهد 
شد.
وی با بیان اینکه پیش از این محموله بزرگ ۷۷ کیلومتری لوله‌ها و اتصالات روزمینی این پروژه تحویل شرکت سهروردی شده است، گفت: روزهای پایانی سال گذشته نیز دو Drum 160 تنی و یک Drum 30 تنی در این واحد نصب گردید تا تکامل پروژه نمایان‌تر گردد.
مدیرعامل شرکت پتروپالایش سهروردی همچنین به اتمام عملیات فونداسیون رآکتورهای RHU تا پایان اردیبهشت‌ماه اشاره کرد و افزود: با حجم فعالیت‌های در حال انجام این واحد، ثبت پیشرفت شگفت‌انگیز حدود ۳ درصدی در هر ماه و با حمایت‌های مدیرعامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان، پیش‌بینی می‌شود این پروژه در سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری برسد.
گفتنی است واحدRHU شرکت پتروپالایش سهرودی پس از بهره‌برداری، تصفیه ۸۱هزار بشکه از ته‌مانده برج‌های واحدهای تقطیر را برعهده دارد. در این واحد پس از طی فرایندهای پالایشگاهی، بیش از ۸۵ درصد آلایندگی گوگردی نفت خام گرفته می‌شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی