[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۸۸
  • دوره جدید

ورود کرونا با موج هشتم ، روزنامه شیراز نوین

با توجه به تأیید و اعلام رسمی ورود زیرسویه‌های جدید ویروس کرونا به ایران، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز عبور از موج هشتم کرونا را نیازمند هم افزایی و همراهی مردم در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی عنوان کرد.
به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، دکتر «مهرداد شریفی» با بیان اینکه سرعت انتقال کرونای جدید به مراتب بیشتر از سایر گونه‌هاست، گفت: علائم سویه‌های XBB و BQ۱ تفاوت چندانی با گونه‌های قبلی ندارد.
او با اشاره به اینکه این سویه اغلب سیستم تنفسی فوقانی را تحت تأثیر قرار می‌دهد، افزود: سرفه، آبریزش بینی، تب و بدن‌درد از بارزترین نشانه‌های این سویه به شمار می‌رود. دکتر شریفی با اعلام اینکه تاکنون موردی از ابتلا به زیرسویه‌های جدید اُمیکرون در استان فارس مشاهده شده نشده است، تأکید کرد: بهترین و ساده‌ترین کار برای پیشگیری از ابتلا به این سویه، حفظ تهویه مناسب و استفاده از ماسک و شست و شوی مداوم دست‌هاست.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به آغاز موج هشتم ویروس کرونا در کشور، از آماده‌باش بیمارستان‌های استان فارس در برابر این سویه جدید بیماری خبر داد.
این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز یادآور شد: سالمندان، مادران باردار، بیماران پیوند اعضا، بیماران مبتلا به سرطان و دارای نقص ایمنی بدن از جمله افراد آسیب پذیر هستند که بیشتر در معرض خطر ابتلا به زیرسویه‌های جدید اُمیکرون قرار دارند؛ به همین دلیل توصیه می‌شود این افراد هرچه سریع‌تر نسبت به تزریق واکسن کرونا که ۶ ماه از فاصله تزریق دوز یادآور آنها گذشته است، اقدام کنند.
دکتر شریفی با اشاره به افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا و بستری بیماران در مراکز درمانی استان، افزود: هم اکنون ۱۸۷ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۲۶ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه درمانی 
دریافت می‌کنند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی