[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

گسل‌سازان دادگاهی شوند، روزنامه شیراز نوین

استاندار فارس با اشاره به نظر گروه کارشناسی و علمی دانشگاهی مبنی بر قرار داشتن زمین‌های حاشیه بولوار حسینی الهاشمی و زمین‌های برف‌فروشان شیراز روی گسل زلزله گفت: تخلفات ساخت و مجوزهایی که در این زمینه صادر شده مورد بررسی قرار گیرد و مسئولان سابق صادرکننده این مجوزها به دادگاه معرفی شوند.
به گزارش شیرازنوین به نقل از ایرنا، دکتر محمدهادی ایمانیه، در نشست شورای مسکن استان در شیراز افزود: آن دسته از مدیرانی که به رغم اعلام ممنوعیت ساخت و ساز بلندمرتبه در این محدوده اقدام به صدور مجوز ساخت کرده اند، باید به دادگاه معرفی شوند. وی ادامه داد: نمی‌توان در مقطعی مجوز ساخت در این محدوده را صادر کرد و امروز که عده دیگری برای مجوز مراجعه می‌کنند به آنها بگوییم که این کار خلاف است. او اظهار داشت: اداره کل راه و شهرسازی استان تا هفته آینده یا در یک نامه خطاب به دادستان تخلف مدیران سابق این اداره کل در صدور مجوز ساخت و ساز در بولوار حسینی الهاشمی را گزارش دهد و خواستار رسیدگی شود، یا یک مرجع علمی دیگر به جز دانشگاه که در این زمینه تحقیق کرده برای بررسی شرایط این منطقه از نظر زلزله خیز بودن یا نبودن معرفی کند.
استاندار فارس گفت: تیم علمی که در این زمینه تحقیقات انجام داده، صدور مجوز ساخت در حد یک الی ۲ طبقه را بلامانع دانسته، اما مخالف صدور مجوز بلندمرتبه سازی بود که مسئولان سابق که به رغم نظر کارشناسی اعلام شده مجوزهای ۳۰طبقه و ۵۰طبقه صادر کرده‌اند، باید به دادگاه معرفی شوند.
استاندار فارس گفت: در مقطعی تصمیم گرفتیم که بخش‌هایی از زمین‌های این منطقه به ساخت مسکن برای نخبگان و افراد دارای مدارج بالای علمی با هدف تشویق آنها به ماندن در کشور و جلوگیری از مهاجرت آنها به دیگر کشورها اختصاص یابد و این مسئله را امروز مصوب خواهیم کرد تا با توجه به بلامانع اعلام شدن ساخت و سازهای یک و ۲ طبقه، بخشی از این زمین‌ها در اختیار استادان و نخبگان علمی و دانشگاهی فاقد خانه قرار گیرد تا آنها اقدام به ساخت کنند. وی ادامه داد: اگر به دنبال این هستیم که مانع مهاجرت نخبگان شویم، این کار با حرف زدن و شعار دادن شدنی نیست و باید حداقل زمینه زندگی را برای آنها فراهم کنیم. استاندار فارس در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به تصویب ساخت شهرک جدید تابناک در دوازدهمین جلسه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران گفت: این شهر نباید به شهر آهن آلات تبدیل شود، بلکه باید یک شهر آبرومند باشد.
ایمانیه افزود: ضرورت دارد که روی طراحی این شهر با بهره‌گیری از نظر کارشناسان و مشاوران دقت شود. وی افزود: موافق ساخت و ساز بیشتر از ۲طبقه در این شهر نیز نیستیم و حتی اگر منازل به شکل یک‌طبقه ساخته شود، بسیار بهتر است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی