[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

به‌سوی شهر هوشمند با مبانی دانش‌بنیان، روزنامه شیراز نوین

ریاست دانشگاه صنعتی شیراز از گام بلند این مرکز آموزشی به سوی دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم خبر داد.
دکتر محمدمهدی علویان‌مهر در حاشیه آیین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با شورای اسلامی شهر شیراز در جمع خبرنگاران افزود: این تفاهم‌نامه بر پایه همکاری‌های علمی در حوزه‌های مختلفی نظیر شهر هوشمند، بررسی مخاطرات ساخت‌وساز، استفاده از فناوری‌های نوین، کارآفرینی، نوآوری و مواردی از این دست شکل گرفته است.
وی افزود: امروز فرصت گران‌بهایی حاصل شد تا تفاهم‌نامه دانشگاه صنعتی و شورای اسلامی شهر شیراز به امضا برسد و برپایه آن ارائه خدمات دانش‌محور به حوزه شهری گسترش می‌یابد.
او با اشاره به پیشینه‌ای از این همکاری‌های مشترک گفت: دانشگاه صنعتی شیراز در سنوات گذشته با مدیریت شهری همکاری‌های متعددی داشته و در قالب این تفاهم‌نامه با شورای ششم، سرعت ارائه خدمات افزایش چشمگیری خواهد یافت.
این مقام عالی آموزشی از تشکیل کمیسیون‌ها و کارگروه‌های مشترکی میان شورای اسلامی شهر و دانشگاه صنعتی به منظور ارائه خدمات فنی و دانش‌بنیان خبر داد و افزود: امیدواریم این همکاری نقش سازنده‌ای در سازندگی دانش‌بنیان شیراز داشته باشد و زمینه برای ارائه خدمات مؤثر 
مهیا شود.
دکتر علویان‌مهر با بیان اینکه این تفاهم‌نامه برای سه سال تنظیم شده و در آینده بر اساس تمایل طرفین قابل تمدید و توسعه است، اظهار داشت: در همه‌جای دنیا بحث هوشمندسازی به‌عنوان یک مؤلفه اساسی و مهم در دستور کار قرار گرفته و در حوزه‌های مختلف از آن بهره‌برداری‌های بهینه‌ای انجام می‌شود.
ریاست دانشگاه صنعتی شیراز با بیان اینکه مشاغل در عرصه‌های جهانی رفته‌رفته به سوی دانش‌بنیان شدن و برخورداری از مبانی IT BASE در حال تکامل هستند، افزود: شهر هوشمند در زمره سرفصل‌های اساسی شورای اسلامی شهر قرار دارد و خدمات دانشگاه صنعتی شیراز می‌تواند برای دستیابی به اهداف کلان راهگشا باشد.
وی افزود: دانشگاه صنعتی شیراز تجارب مهم و دانش ارزنده‌ای در حوزه شهر هوشمند دارد و آمادگی دارد دستاوردهای خود را به نهادها و دستگاه‌های مختلف ارائه کند.
او بیان داشت: اجرای مؤلفه‌های شهر هوشمند وابسته به عزم جدی مسئولان در پیاده‌سازی مبانی آن است و امیدواریم در طول دوره ششم شورای اسلامی شهر شیراز به اهداف مهمی که هدف‌گذاری شده، دست یابیم.
دکتر علویان‌مهر در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های نسل سوم مجامع عالی آموزشی نوآور کارآفرین هستند و با استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان و ایجاد مرکز نوآوری و فناوری در دانشگاه صنعتی شیراز به‌دنبال پیاده‌سازی شیوه‌های جدید آموزشی مبتنی بر دستاوردهای جهانی هستیم.
ریاست دانشگاه صنعتی شیراز با اشاره به این موضوع که امکان حضور دوطرفه دانشجویان در بخش صنعت و صنعتگران در محیط دانشگاهی فراهم شده است، عنوان کرد: برای اساتید این دانشگاه فرصت مطالعاتی صنعتی مهیا شده و دانشجویان و دانش‌آموزان می‌توانند از دوره‌های کارآموزی و کارورزی در واحدهای صنعتی برخوردار گردند.
او با بیان اینکه رشته‌اقدامات مهمی در راستای ارتقای دانشگاه به استانداردهای نوین جهانی انجام شده، افزود: دانشگاه‌های نسل چهارم بر پایه مبانی اجتماعی شکل گرفته و مسئولیت‌های اجتماعی برای خود قائل می‌شوند. در همین زمینه یکی از اقدامات دانشگاه صنعتی شیراز در این حوزه ایجاد پلتفرمی برای سه‌میلیون دانش‌آموز مناطق محروم با کمک ستاد اجرایی فرمان امام(ره) است که در قالب آن خدمات آموزشی نوین ارائه می‌شود.
دکتر علویان‌مهر افزود: این طرح علمی از استان سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی آغاز شده و در آینده به مراکز بیشتری از سطح کشور 
گسترش می‌یابد.
وی در پایان افزود: یکی از دستاوردهای این طرح جامع جبران خسارت‌هایی است که در دوران کرونا به بنیه علمی و یادگیری دانش‌آموزان وارد شد؛ چراکه بسیاری از کودکان و نوجوانان در مناطق محروم نتوانستند به برنامه شاد و سایر زیرساخت‌های آموزشی دسترسی یابند و با استفاده از این پلتفرم کمبودهای آموزشی تا حدود زیادی جبران خواهد شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی