[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

سخت گل می‌زنیم، راحت گل می‌خوریم، روزنامه شیراز نوین

محمدرضا جوکار - فجر در هفته بیستم لیگ یک برابر استقلال خوزستان متوقف شد تا جایگاه دو تیم در جدول رده بندی تغییری نکند.
در مسابقه عصر سه‌شنبه، با توجه به غیبت چند مهره اصلی در تیم فجرشهید سپاسی به دلیل محرومیت و مصدومیت، مهدی رجب‌زاده از تمام مهره‌های هجومی ‌خود در ترکیب اصلی استفاده کرده بود.
 حسین‌ مهربان و ابوالفضل بابایی در پشت سر دو مهاجم فجر یعنی علی آل کثیر و محسن سیفی در خط‌ هافبک بازی می‌کردند.  همچنین جلال عبدی خرید تازه نیم فصل فجری‌ها هم به‌جای بهاروندی محروم در سمت راست خط دفاعی قرار گرفته بود.
سیستم فجری‌ها در این بازی هم همانند سایر مسابقات این تیم ۴/۴/۲بود که در جریان بازی بنا به توصیه‌های کادر فنی جابه‌جایی‌های بین نفرات به‌خصوص در خط جلو بین سیفی و مهربان و بابایی انجام می‌شد.
بازی متعادل  آغاز شد و تیم استقلال خوزستان که مشخص بود به‌خاطر شرایط زمین ‌مسابقه برنامه تاکتیکی خود در این بازی را تغییر داده است، سعی در استفاده از اوت دستی‌های بلند و ضربات ایستگاهی داشت. در اغلب  زمان مسابقه‌ هافبک‌ها و مدافعان این تیم با ارسال توپ‌های بلند پشت سر مدافعان فجر قصد ایجاد خطر روی دروازه میزبان داشتند.
در مهم‌ترین صحنه نیمه نخست و در همان دقایق ابتدایی، روی یک اوت دستی بلند، ضربه سر خطرناک مهاجم این تیم با واکنش زیبا و سیو به موقع فرزاد طیبی‌پور همراه شد.
فجری‌ها که همانند بازی‌های قبلی اصرار به بازی روی زمین و بازی‌سازی از عقب زمین داشتند، حملات پراکنده‌ای روی دروازه حریف انجام دادند اما هیچ یک منجر به خلق موقعیتی برای تیم رجب‌زاده نشد. در شروع نیمه دوم‌، این فجر بود که بازی را بهتر آغاز کرد و هر چه از زمان بازی می‌گذشت، تسلطش بر بازی بیشتر می‌شد و خود را به دروازه استقلال خوزستان نزدیک‌تر می‌کرد. شوت زیبای سیفی که به تیر دروازه برخورد کرد و همچنین موقعیت تک به تک علی آل کثیر که توسط گلر حریف مهار شد، تسلط و عطش فجری‌ها را برای زدن گل، کاملاً نشان می‌داد. 
بازی تا دقیقه ۸۰ با برتری نسبی فجری‌ها همراه بود که تعویض‌ها و جابه‌جایی‌های رجب‌زاده  بالاخره جواب داد و سانتر زیبای محمدرضا خدری که به سمت چپ خط دفاعی رفته بود، با ضربه سر دقیق محسن سیفی به گل اول بازی تبدیل شد.
 استقلال خوزستان که به نظر می‌رسید از دقیقه ۷۰ بازی با افت بدنی بازیکنانش مواجه شده بود و در طول نیمه دوم بیشتر در نیمه زمین خودی بازی می‌کرد، بعد از دریافت گل و با عقب نشینی بی مورد فجری‌ها به جلو آمد و با بازی مستقیم و ارسال توپ‌های بلند، قصد رسیدن به گل تساوی را داشت. حملات این تیم با عملکرد خوب خط دفاعی و گلر فجری‌ها همراه شد اما در لحظات پایانی وقت‌های تلف شده مسابقه، دو اشتباه پیاپی از ‌هافبک‌های فجر در دفع توپ و همچنین اشتباه دروازه فجر در مهار توپ، باعث شد که در عین ناباوری استقلالی‌ها به گل تساوی دست پیدا کنند.
بدین ترتیب در یک بازی سخت و نزدیک، خوزستانی‌ها با یک امتیاز شیراز را ترک کردند تا آن‌ها هم همچنان در کورس بالانشینان در کنار فجر و دیگر مدعیان باقی بمانند.
فجری‌ها با این تساوی ۳۰ امتیازی شدند و در همان رده چهارم باقی ماندند و تیم استقلال خوزستان هم پشت سر فجر با ۲۹ امتیاز در رده پنجم ‌باقی ماند.
حال اشاره به چند نکته از این‌ مسابقه حساس خواهیم داشت:
۱. در این مسابقه باز  هم شاهد حضور تماشاگران در ورزشگاه حافظیه شیراز بودیم که نسبت به بازی قبل با استقبال بیشتری هم همراه شده بود. همچنین تعدادی از هواداران تیم خوزستانی هم در ورزشگاه حضور داشتند  و از تیم خود حمایت می‌کردند. به راستی که حضور  تماشاگران و  هواداران تیم‌ها در ورزشگاه، به زیبایی و جذابیت هر مسابقه‌ای می‌افزاید.
۲. وضعیت نامساعد زمین چمن حافظیه باز هم در کیفیت فنی این مسابقه تأثیر منفی گذاشته بود، به طوری که باز شاهد فوتبال زیبایی در این بازی نبودیم و  هر دو سرمربی هم در پایان بازی به شدت  نسبت به وضعیت زمین مسابقه گلایه‌مند بودند.
موضوع کیفیت زمین حافظیه از عناوین ثابت نشست‌های خبری سرمربیان تیم‌ها در پایان هر مسابقه به شمار می‌رود.
۳. تیم استقلال خوزستان که در این بازی اغلب رو به توپ‌های بلند آورده بود، در نبردهای هوایی در مقابل فجری‌ها اغلب ناموفق بودند و ‌هافبک‌ها و مدافعان فجر روز خوبی در نبردهای هوایی داشتند. همچنین تک گل تیم فجر هم روی پرواز موفق مهاجم فجر در مقابل مدافعان تیم استقلال به ثمر رسید.
۴. عقب نشینی بی‌مورد بازیکنان فجر بعد از گل برتری باعث شد تیم خسته استقلال خوزستان فرصت رسیدن به گل تساوی را به دست آورد. بعضی از بازیکنان جوان تیم فجر به‌خاطر استرس در دقایق آخر که  بعد از برتری و برای حفظ نتیجه  داشتند، قادر به حفظ توپ و  زدن ضربات مناسب و به موقع به توپ نبودند. همین ضعف باعث بروز اشتباه فردی بازیکنان جوان تیم در اواخر بازی شد.
۵. محسن سیفی زننده تک گل تیم ‌فجرشهید سپاسی در این بازی از چهره‌های خوب فجری‌ها بود که علاوه بر گلزنی، بازی قابل قبولی ارائه داد. همچنین دروازه‌بان جوان تیم فجرشهید سپاسی  فرزاد طیبی‌پور هم در طول نود دقیقه نمایش قابل قبولی ارائه داد و به‌جز صحنه آخر‌که منجر به دریافت گل شد، عملکرد خوبی در این بازی داشت.
۶. تیم فجرشهید سپاسی در ۱۰ بازی اخیر خود در لیگ تنها ۱۱ امتیاز کسب کرده که میانگین ۱/۱ امتیاز در هر بازی  را نشان می‌دهد.
این تیم با ۶ گل زده در ۱۰ بازی اخیر خود عملکرد مناسبی نداشته و البته نتایج پرنوسان دیگر بالانشینان (به‌جز شمس آذر قزوین) باعث شده که فجر همچنان در جمع مدعیان صعود به لیگ برتر  باقی بماند.
۷. از نکات قابل توجه هفته بیستم لیگ آزادگان، تقابل ۶ تیم بالای جدول با همدیگر بود که از این بین، تنها شمس آذر قزوین موفق به کسب امتیاز کامل شد و فاصله خود با تیم دوم را به ۱۰ امتیاز افزایش داد. 
البته تیم چادر ملو یزد هم با کسب چهارمین برد متوالی، به جمع مدعیان صعود پیوست و بازی هفته آینده این تیم با فجر شهید سپاسی بسیار مهم و حساس خواهد بود.
فجری‌ها در ادامه  بازی‌های سخت نیم فصل  دوم خود، در سه هفته آینده هم با رقبای بالای جدول یعنی چادرملو، شمس آذر و سایپا مصاف خواهند کرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی