[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

تخریب باغات متوقف شود، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز گفت: توسعه همه جانبه شهر محقق خواهد شد که شهرداری خود را مقید به اجرایی نمودن بودجه مصوب شورا نماید.
غلامعلی ترابی در نطق پیش از دستورش خاطرنشان کرد: اگر مدیران شهرداری هرکدام خود را به عنوان جزیره‌های منفصل قلمداد نموده و بدون ضابطه در حوزه مدیریتی خود اقدام نمایند، قطعاً خروجی آن عدم توسعه و غوطه‌ور شدن شهرداری در پروژه‌های ناتمام خواهد بود.
وی با تأکید بر این موضوع که شهر موجود زنده است، اظهار داشت: شهری که در همه جهات توسعه نیابد،مثل انسان ناقص الخلقه ای است که غیر از ایجاد مشقت و سختی برای ساکنان آن اثر مثبتی را برای جامعه ایجاد نخواهد کرد. او افزود: حدود ۱۱ ماه از سال ۱۴۰۱ می‌گذرد و شهرداری لایحه متمم را به شورا ارسال نموده است. شاهد آن هستیم که متأسفانه در موارد متعددی شهرداری اقدام خاصی در اجرایی نمودن بودجه ابلاغی سال ننموده است. این مقام مسئول خواستار تغییر مدیران ناکارآمد شد و اظهار داشت: بیش از سه دهه می‌باشد که حرف از حفظ باغات شیراز به عنوان ریه تنفسی مردم شهر زده می‌شود. مدیریت شهری ادعای نظارت و مدیریت بر این گنجینه خدادادی شهر شیراز را دارد، ولی در عمل شاهد تخریب صدها هکتار از این باغات در شهر می‌باشیم.
او خواستار ورود دستگاه‌های نظارتی به این حوزه شد و اظهار داشت: یکی از چالش‌های بزرگ کلان‌شهرها آلودگی هواست؛ تلاش کنیم این قاتل خاموش به سراغ مردم شیراز نیاید. جا دارد از باغدارانی که بدون پشتوانه و از روی عشق و علاقه با ایستادگی و مقاومت به حفظ و حراست از باغ‌های گران‌بهای شیراز می‌پردازند، کمال تشکر و قدردانی را داشته باشم و وظیفه خود و شورا و شهرداری و همه دستگاه‌ها می‌دانم که به کمک این عزیزان شتافته و آنان را با راهکارهای قانونی یا مالی حمایت نمایند.


 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی