[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

پرواز سیمرغ بر سپهر شیراز، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس از آغاز بیست و دومین جشنواره فیلم فجر همزمان با تهران در شیراز خبر داد و گفت: این جشنواره از روز 17 بهمن آغاز شده و تا 24 بهمن ادامه خواهد داشت.
حمیدرضا قانعی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بعدازظهر دیروز 17 بهمن در نشست خبری با خبرنگاران از برگزاری بیست و دومین جشنواره فیلم فجر هم‌زمان با تهران در شیراز خبر داد و گفت: استان فارس همواره در برگزاری این جشنواره هم‌زمان با تهران پیشرو بوده است.
وی با بیان اینکه ظرفیت بخش دولتی و خصوصی در برگزاری جشنواره امسال مورد استفاده قرار گرفت، افزود: امسال مجموعه تالار حافظ نیز به جدول اکران جشنواره فیلم فجر اضافه شد؛ گرچه در سال‌های قبل هم برخی از فیلم‌های این جشنواره در تالار حافظ اکران می‌شدند، اما امسال زیرساخت‌های این تالار برای اکران فیلم‌ها 
تقویت شد.
قانعی با تصریح اینکه 500 صندلی طبقه همکف و 400 صندلی در طبقه فوقانی تالار حافظ ظرفیت خوبی برای میزبانی اهالی فرهنگ و هنر در این جشنواره را فراهم می‌کند، گفت: فیلم‌های این جشنواره در 4 سالن تالار حافظ، سینما سعدی و دو سالن نارنجی و بنفش هنرشهر آفتاب اکران خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس زمان برپایی این جشنواره را بازه زمانی 17 تا 24 بهمن‌ماه جاری اعلام کرد و افزود: در تالار حافظ روزانه دو اکران، در سینما سعدی دو روز اول دو اکران و از روز سوم سه اکران و روزانه 5 اکران در سالن‌های هنرشهر آفتاب انجام خواهد شد.
وی با بیان اینکه برای نخستین بار هم‌زمان با تهران موفق شدیم با همکاری دبیرخانه جشنواره مجوز اکران تمام فیلم‌های سودای سیمرغ را اخذ کنیم، گفت: 23 فیلم در جدول اعلام شده جشنواره اکران خواهد شد و تنها یک فیلم از جشنواره ملی است که تهیه کننده آن علاقه‌مند به اکران فیلم در استان‌ها نبوده است، اما در عین حال ما آمادگی اکران بیشتر فیلم‌ها را داریم.
قانعی، جشنواره فیلم فجر را جشن سینمای ایران عنوان کرد و افزود: در طول برگزاری این جشنواره هر روز نشست نقد و بررسی فیلم‌ها را در تالار حافظ برگزار خواهیم کرد. 
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در ادامه برخی از ویژگی‌های جشنواره امسال فیلم فجر را برشمرد و گفت: امسال 10 فیلم کارگردان اولی داریم و عمده فیلم‌ها از داستان متفاوت‌تری نسبت به قبل برخوردار هستند و کمی از فضای اجتماعی فاصله گرفته و به سمت سینمای تاریخی حرکت کرده‌اند و امیدواریم این جشنواره آغازی بر حضور نسل جدید در عرصه فیلم‌سازی کشورمان باشد.
وی قیمت بلیت‌ها را در سینما سعدی هر نفر 35هزار تومان و سالن‌های هنرشهر آفتاب را 45هزار تومان اعلام کرد و افزود: از یکشنبه شب فروش اینترنتی بلیت‌های جشنواره در شیراز آغاز شده که تاکنون استقبال خوبی از آن انجام شده است. قانعی با بیان اینکه اکران فیلم‌ها در تالار حافظ ویژه اصحاب هنر، فرهنگ و رسانه و به صورت دعوتی است، لذا فروش بلیت برای عموم مردم برای این تالار نداریم، گفت: اکران فیلم در تالار حافظ با یک روز تأخیر یعنی از سه‌شنبه آغاز می‌شود.
سیدرسول موسوی‌نژادیان، معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز در این نشست گفت: ما تنها استان کشور هستیم که توانستیم ظرفیت اکران را اضافه کنیم؛ به طوری که اکران این فیلم‌ها در تمام استان‌ها در سه سالن اما در شیراز در 4 سالن انجام می‌شود. وی تصریح کرد: تعداد سانس‌های اکران فیلم‌های جشنواره تا 71 سانس خواهد رسید، اما قطعاً سانس‌های دیگری هم با توجه به استقبال مردم از فیلم‌ها اضافه خواهد شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی