[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

آمادگی مهندسان برای خدمت‌رسانی جهادی، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
ریاست سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس بر ارائه خدمات جهادی و برپایی میزهای خدمت در نقاط مختلف استان تأکید کرد.ستار خورشیدی در نشست خبری مشترک با معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس که با هدف تشریح برنامه‌های رزمایش ملی جهادگران عمران و معماری برگزار شد، اظهار داشت: تلاش سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس بر مبنای ارتقای کیفیت خدمات و تقویت مبانی مقاوم‌سازی استوار شده است. وی از اصحاب رسانه به عنوان یار و یاور دستگاه‌های اجرایی یاد کرد و افزود: در دنیای امروزی خبرنگاران در حوزه اطلاع رسانی و نظارتی نقش ارزنده ای دارند.
 اهمیت احیای خدمات جهادی در کشور
او با اشاره به تجربه‌هایی که در قالب فعالیت در نهادهای مردم نهاد کسب کرده، گفت: در عنفوان پیروزی انقلاب اسلامی، جهادگران مخلص و سخت‌کوشی در صحنه حضور داشتند که در نقاط محروم و کم‌برخوردار به ارائه خدمات پرداخته و مشکلات مردم را در حوزه‌های مختلف از میان برمی‌داشتند و یکی از برکات این رزمایش می‌تواند احیا و اشاعه فرهنگ جهادی باشد.
این مقام مسئول در ادامه با تبریک فرارسیدن روز مهندس در اسفندماه بیان داشت: برای نظام مهندسی ساختمان استان فارس در زمینه‌های کنترل، نظارت و ارائه خدمات مسئولیت‌هایی تعریف شده و بر اساس نیروهای انسانی توانمندی که در اختیار داریم، در این حوزه خدمت‌رسانی می‌کنیم.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس از عزم جدی به منظور گره‌گشایی از مشکلات مردم در تمامی شهرستان استان همزمان با اول اسفندماه خبر داد و افزود: در تاریخ‌های دوم و سوم اسفندماه میز مشاوره‌های عمومی در مساجد برگزار می‌شود. خورشیدی با اعلام این خبر که بیش از 300 نفر آماده خدمت‌رسانی در قالب میزهای خدمت هستند، افزود: با توجه به اهمیت موضوع مقاوم‌سازی و کیفیت سازه، میز مشاوره ویژه سازنده‌ها در چهارم اسفندماه برگزار خواهد شد و بازدید گروه‌های جهادی از مشکلات عمرانی روستاها یکی دیگر از برنامه‌هایی است که در اوایل اسفندماه برگزار می‌شود.
 ارائه خدمات به اعضای نظام‌مهندسی
به گفته وی، برنامه دیدار با خانواده معزز شهدا در شیراز و شهرستان‌های فارس، تهیه غذاهای گرم و بسته‌های معیشتی برای خانواده‌های کارگری، قدردانی از نخبگان پژوهشی، کمک‌های مؤمنانه، برگزاری نشست اخلاق مهندسی در حرم مطهر شاهچراغ(ع)، آزادسازی هفت مهندس جرائم غیرعمد و برگزاری کارگاه نذر مهارت از دیگر برنامه‌های نظام مهندسی استان فارس در هفته اول اسفندماه همزمان با روز مهندس است. خورشیدی با اشاره به این موضوع که در سال گذشته 128 میز خدمت توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس در شهرستان‌های مختلف استان برگزار شده، اظهار داشت: این برنامه با همراهی بسیج مهندسین و حمایت استانداری فارس برگزار شده است.
او در بخش دیگری از سخنانش با تشریح برخی از خدمات سازمان به اعضا گفت: در سال جاری ارائه تسهیلات در قالب وام‌های 20 و 50میلیون تومانی با کارمزد قرض الحسنه 4 درصد به 1652 نفر از اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس ارائه شده است.رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس از ایجاد هماهنگی لازم با یکی از بانک‌ها برای ارائه تسهیلات خرید کالای یکصدمیلیون تومانی با کارمزد 4 درصد به دویست نفر از اعضای سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس خبر داد و بیان داشت: تفاهم‌نامه‌های متعددی در قالب امور فرهنگی، ورزشی، آموزشی، درمانی، رفاهی و... جهت ارائه خدمات به اعضا منعقد شده است.
 درخشش اعضای نظام‌مهندسی در عرصه ورزش
این مقام مسئول با اشاره به افتخارات نظام مهندسی در عرصه‌های ورزشی گفت: سازمان نظام مهندسی استان فارس دارای 12 تیم ورزشی فعال مشتمل بر 500 ورزشکار حرفه ای است و در رشته‌های تیراندازی با تفنگ بادی، والیبال، بدمینتون، فوتسال و سایر رشته‌های ورزشی است و مقام آورانی در سطح استان داشته ایم.
خورشیدی در بخش دیگری از سخنانش با یادآوری این موضوع که وقوع زلزله و آسیب‌های طبیعی اهمیت مقاوم‌سازی را دوچندان می‌کنند، اظهار داشت: کمیته بحران سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس فعال شده و با مدنظر قرار دادن اقدامات پیشگیرانه، آمادگی مدیریت سوانح طبیعی را دارد.
او خاطرنشان کرد: در حوزه نوسازی بافت فرسوده، سازمان نظام مهندسی نسبت به کاهش 25درصدی تعرفه ارائه خدمات اقدام کرده که اجرای این طرح نقش حمایتی در راستای مقاوم سازی داشته است. وی در بخش پایانی سخنانش بر اجرایی سازی سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه جوان سازی جمعیت تأکید کرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی