[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

مدیرکل امور اجتماعی استانداری فارس: جشنواره حامیان ویژه سازمان‌های مردم‌نهاد برگزار می‌شود، روزنامه شیراز نوین

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری فارس، مصطفی مشفقیان مدیرکل امور اجتماعی استانداری در نشست خبری خود با خبرنگاران به تشریح برنامه‌های استانداری فارس در حوزه سازمان‌های مردم‌نهاد و تشکل‌ها پرداخت و اظهار داشت: در سال جاری چهار میز تخصصی توسط استانداری فارس برای سازمان‌های مردم‌نهاد در قالب چهار موضوع کلان تشکیل خواهد شد.
وی عنوان کرد: با توجه به اولویت‌های احصاشده در سطح استان و کشور در سال جاری این چهار حوزه شامل خانواده، آسیب‌های اجتماعی، محیط‌زیست و بهداشت، درمان و سلامت بوده که میز‌های تخصصی برای هریک تشکیل می‌شود. مشفقیان افزود: سمن‌ها و تشکل‌های مردمی فعال در این چهار حوزه، گرد هم خواهند آمد و با تشکیل کارگروه‌های تخصصی، اهداف کلان استان در راستای تحقق آن‌ها را دنبال خواهند کرد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس همچنین از برگزاری جشنواره «حامین» ویژه سازمان‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد در این چهار حوزه خبر داد و عنوان کرد: این جشنواره ویژه سازمان‌های مردم‌نهادی است که در چهار حوزه کلان مورد هدف فعالیت داشته که در پایان جشنواره، سمن‌های برتر در این حوزه‌ها معرفی می‌شود.
مشفقیان تصریح کرد: در حوزه خانواده سمن‌هایی که در حوزه ازدواج فعالیت داشته، در راستای ترغیب به امر ازدواج و تأمین جهیزیه، حمایت از زوج‌های نابارور و فرزندآوری و جلوگیری از طلاق فعالیت‌هایی دارند و در حوزه آسیب‌های اجتماعی، هر فعالیتی که منجر به سامان‌دهی، کنترل یا کاهش آسیب‌های اجتماعی شود و در حوزه محیط‌زیست، فعالیت‌های تشکل‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد در حوزه پاک‌سازی و جمع‌آوری زباله از محیط‌زیست، فرهنگ‌سازی محیط‌زیست، جنگل‌کاری و توسعه منابع طبیعی و کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی فعالیت شاخصی داشته باشد، مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و در هر بخش سمن برتر معرفی خواهد شد. وی اضافه کرد: همچنین در حوزه بهداشت، درمان و سلامت، تأمین کمک‌هزینه درمانی برای افراد نیازمند، خیران تأمین سلامت در حوزه احداث بیمارستان‌های خیریه و سمن‌هایی که در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی به صورت عام‌المنفعه فعالیت دارند و سمن‌هایی که در این حوزه فرهنگ‌سازی داشته‌اند، فعالیت آن‌ها ارزیابی و برترین آن‌ها معرفی می‌شود.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس همچنین به اهداف این جشنواره اشاره کرد و افزود: در این راستا برآنیم تا سازمان‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد بیش از پیش ترغیب شوند تا در راستای مسائل اصلی استان حرکت و فعالیت کنند. مشفقیان خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره حامین در روز 22 مردادماه همزمان با سالروز تأسیس تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی خواهد بود.
این مقام مسئول یادآور شد: در این جشنواره به سمن‌های برتر جوایز نقدی پانزده، ده و پنج میلیون تومانی اهدا خواهد شد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری فارس همچنین در ادامه این نشست به دو رویکرد اصلی استانداری فارس در سال جاری اشاره و تصریح کرد: اولین رویکرد استانداری فارس در سال جاری راه‌اندازی سرای همتاست و با توجه به اینکه برخی سازمان‌های مردم‌نهاد فضای لازم برای برگزاری کارگاه‌ها و جلسات خود ندارند، مقرر شد در تابستان سال جاری سرای همتا به‌عنوان یک فضای اشتراکی برای فعالیت سمن‌ها به جهت برگزاری کارگاه‌ها و جلسات در سطح شهر شیراز راه‌اندازی شود و به بهره‌برداری برسد.
مشفقیان افزود: تسریع در صدور پروانه فعالیت سمن‌ها و حذف بوروکراسی‌های اداری دومین رویکرد است که به صورت ویژه در سال جاری در استانداری فارس دنبال خواهد شد.
وی بیان کرد: در حوزه صدور پروانه فعالیت تشکل‌ها، برآنیم تا گروه و سمن‌های مردمی که تمایل به ثبت صدور پروانه فعالیت دارند، با حذف بوروکراسی‌های اداری و کوتاه‌شدن عملیات، پروانه فعالیت آن‌ها سریع‌تر از گذشته صادر شود. مشفقیان گفت: معتقدم امروز در بسیاری از مشکلات کشور تنها راه‌حل، به‌میدان‌آوردن ظرفیت‌های مردمی است و اگر مردم در این عرصه نباشند، بسیاری از این مسائل حل نخواهد شد؛ لذا استفاده از ظرفیت‌های مردمی و به‌میدان‌آوردن مردم یکی دیگر از رویکرد‌ها و اهداف اصلی استانداری در سال جاری است که بدین منظور برگزاری جشنواره حامین و اجرای یک استارت‌آپ، به‌عنوان مشوقی برای سمن‌ها در دستور کار قرار گرفت تا از ظرفیت مردم بیشتر استفاده شود.
مشفقیان همچنین در پایان این نشست از برگزاری یک استارت‌آپ با هدف حمایت از ایده‌های خلاقانه سازمان‌ها و تشکل‌های مردمی در نیمه دوم اردیبهشت ماه خبر داد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی