[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

فیلم جدید «کلینت ایستوود» در ۹۳ سالگی، روزنامه شیراز نوین

«کلینت ایستوود»، بازیگر و فیلمساز افسانه‌ای، در حال آماده‌سازی ساخت پروژه بعدی خود برای کارگردانی با عنوان « هیئت منصفه شماره ۲» است.
به گزارش ایسنا، به‌نقل از ورایتی، این درام حقوقی توسط کمپانی برادران وارنر ساخته می‌شود و «نیکلاس هولت» و «تونی کولت»، نقش‌های اصلی را بازی می‌کنند و «ایستوود» بر اساس فیلمنامه‌ای از «جاناتان آبرامز» آن را کارگردانی خواهد کرد و همچنین در کنار «آدام گودمن»، «تیم مور»، «جسیکا مایر» و «مت اسکینا» این پروژه را تولید خواهد کرد. تهیه‌کنندگان اجرایی این پروه سینمایی نیز «الن گلداسمیت وین» و «جرمی بل» هستند. فیلم «هیئت‌منصفه شماره ۲» در طول یک محاکمه قتل اتفاق می‌افتد و داستان یک اعضای هیئت‌منصفه (نیکلاس هولت) را دنبال می‌کند که متوجه می‌شود ممکن است باعث مرگ قربانی شده باشد. او باید تصمیم بگیرد که آیا هیئت‌منصفه را برای نجات خود، تحت‌تأثیر قرار دهد یا حقیقت را فاش کند و خود را تحویل دهد. «تونی کولت» در نقش دادستان بازی می‌کند.
قرار است ساخت این پروژه سینمایی از ماه ژوئنو هم‌زمان با ۹۳ سالگی «کلینت ایستوود» آغاز می‌شود. «ایستوود» در طول دوران فعالیت سینمایی خود که از دهه ۱۹۵۰ میلادی آغاز شده، توانسته است هم در فهرست محبوب‌ترین بازیگران تاریخ سینما قرار بگیرد و هم در عرصه کارگردانی به دو اسکار بهترین فیلم و دو اسکار بهترین کارگردانی دست یابد. او در ۳۱ می ۱۹۳۰ در سانفرانسیکو متولد شد و پیش از ورود به ارتش، کارگری می‌کرد. در سال ۱۹۵۳ و پس از پایان خدمت در ارتش در سودای صنعت سرگرمی به لس‌آنجلس رفت و گرچه هیچ تجربه حرفه‌ای در عرصه بازیگری نداشت اما کمپانی یونیورسال با او قرار داد امضا کرد و پس از چند نقش کوتاه، در  سریال موفق «پوست خام» در نقش یک کابوی به‌نام «رودی یتس» بازی کرد که این مجموعه تلویزیونی از سال ۱۹۵۸ تا ۱۹۶۵ به‌روی آنتن رفت. «ایستوود» پس از آن، در سه فیلم وسترن اسپاگتی بازی کرد که این فیلم‌ها به موفقیت بزرگی دست یافتند تا او به یکی از محبوب‌ترین بازیگران سینما تبدیل شود. او در سال ۱۹۷۱ نیز توانست در اولین تجربه کارگردانی خود، فیلم «میستی را برایم پخش کن» را مقابل دوربین ببرد که با بودجه ۷۲۵ هزار دلاری به فروشی بالغ بر ۱۰ میلیون دلار دست یافت. این بازیگر و  کارگردان آمریکایی در سال ۱۹۹۲ نیز با ساخت فیلم «نابخشوده» که وسترنی متفاوت بود، چهار جایزه مهم اسکار شامل جایزه بهترین فیلم، کارگردانی و اسکار نقش مکمل مرد را و همچنین جایزه گلدن گلوب را برای بهترین کارگردانی کسب کرد. «ایستوود» در سال ۲۰۰۴ نیز فیلم «عزیز میلیون دلاری» را ساخت و این فیلم در نهایت موفق به‌کسب جایزه اسکار بهترین فیلم، کارگردانی، بازیگر نقش اصلی زن (هیلاری سوانک) و بازیگر نقش مکمل مرد (مورگان فریمن) شد. از دیگر ساخته‌های «ایستوود» می‌توان به «رودخانه مرموز»، «دارشان بزن»، «یاقی، خوزیس والز»، «فرار از آلکاتراز»، «فایرفاکس»، «در خط مقدم»، «پرچم‌های پدران ما» و «نامه‌هایی از ایوجیما» اشاره کرد. آخرین فیلم این کارگردان کهنه‌کار فیلم نئووسترن، «ماچوی گریان» بود که در سال ۲۰۲۱ رونمایی شد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی