[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

پیشگیری از بحران آب در شهرستان‌های فارس، روزنامه شیراز نوین

مدیرعامل آبفا فارس گفت: با تدابیر و اقدامات بهنگام مدیریت ارشد استان و هماهنگی با وزارت نیرو، از وقوع بحران در ۳ شهرستان شرق فارس پیشگیری شد.
مدیرعامل شرکت آبفا استان فارس از اقدامات بهنگام و مؤثر مدیریت ارشد استان طی هماهنگی با وزارت نیرو، به‌منظور پیشگیری از بروز بحران کم‌آبی در شهرستان‌های داراب، زرین‌دشت و فسا، در پی اتمام ذخیره آب سد رودبال که بخش اعظمی از آب شرب این ۳ شهرستان را تأمین می‌کرد، خبر داد.
وی با اعلام این خبر گفت: اتمام ذخیره آب سد رودبال، تأمین آب شرب ۸ شهر و حدوداً ۴۷ روستای سه شهرستان داراب، زرین‌دشت و فسا با جمعیتی بالغ بر ۳۱۵هزار نفر که عمده آب شرب آنها از این سد تأمین می‌گردید را با تهدید و مخاطره جدی مواجه کرد. در همین راستا، مدیریت ارشد استان با محوریت شرکت آبفا فارس و هماهنگی با وزارت نیرو و شرکت مهندسی آبفا کشور از ماه‌ها قبل با پیش‌بینی این رویداد، با تشکیل جلسات کارشناسی منظم و مستمر، علاوه بر تدوین برنامه‌های پیشگیرانه مشتمل بر اجرای طرح‌ها و پروژه‌های اضطراری تأمین آب از منابع جدید و نسبت به مهندسی مجدد، بازسازی و بهسازی تأسیسات و منابع موجود، به‌منظور کاهش نیاز تأمین آب شرب این مناطق به ذخیره آبی سد رودبال، وضعیت آب‌رسانی به مردم این سه شهرستان را به‌صورت روزانه رصد نمود.
وی در پایان گفت: هم‌زمان با اقدامات گسترده صورت‌گرفته جهت شناسایی و اجرای طرح‌های مرتبط با تأمین، مدیریت توزیع، تقاضا و فرهنگ‌سازی مصرف نیز در دستور کار قرار گرفت. ضمن هماهنگی فشرده با مسئولان محلی و همکاری با فرمانداران شهرستان‌های مربوطه، به‌ویژه فرمانداری شهرستان داراب که بیشترین حجم آب شرب سد در این شهرستان به مصرف می‌رسید، مشکلات موجود شناسایی و راهکارهای فوری اندیشیده شدند. صادق‌پور در همین خصوص افزود: لازم می‌دانم به‌صورت ویژه از استاندار پرتلاش استان، همه فرمانداران خاصه فرمانداران این ۳ شهرستان، مسئولان محلی و نمایندگان این شهرستان‌ها در مجلس شورای اسلامی و حمایت‌های مستمر این عزیزان و درایت وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آبفا کشور که با حساسیت بسیار بالا مشکل پیش‌آمده را رصد کرده و مساعدت‌های لازم را به عمل آوردند، قدردانی نمایم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی