[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۱۴۷۲
  • دوره جدید

اندر فواید نوشیدن آب، روزنامه شیراز نوین

افرادی که بیشتر آب می‌نوشند صورت و پوست آنان از طراوت و شادابی بیشتری برخوردار است.
برخی افراد مانند سالمندان با توجه به مکانیسم بدن آنان کمتر تشنه می‌شوند، این افراد شاید در طول روز یک لیوان آب بنوشند که توصیه می‌شود در حد یک بطری یک و نیم لیتری آب باید در روز مصرف شود.
یکی از مهم‌ترین فواید آب به ویژه برای خانم‌ها، زیبایی و طراوت پوست است و یکی از عوامل مهم گود افتادن پای چشم، چروک پوست و ناطراوتی آن، کم بودن وزن آب در بدن است.
نوشیدن چای هیچ‌گاه جایگزین آب نمی‌شود و برخی افراد فکر می‌کنند چون در روز شش لیوان در محل کار خود چای می‌نوشند، پس نیاز به آب ندارند و آب بدن آنان تأمین می‌شود که این تصور اشتباهی است.
چای یک دفع کننده است، از آنجا که وزن وسیعی از بدن ما را آب تشکیل می‌دهد لذا می‌خواهیم آب در بدن باقی بماند نه اینکه مانند چای دفع شود.
برای باقی ماندن آب در بدن و همچنین تأمین ویتامین‌ها، می‌توانیم از آب میوه‌ها نیز استفاده کنیم.
منظور از آبمیوه‌های طبیعی، آب میوه‌های صنعتی نیست که روی آن نوشته شده طبیعی، بلکه میوه‌هایی است که خودمان آن را آب گرفتیم.
همچنین باید بدانیم که آب میوه‌های غیرطبیعی ویتامین بدن را تأمین نمی‌کنند و البته در برنامه‌هایی که به آب میوه‌های طبیعی دسترسی نداریم، می‌توان از این آب میوه‌ها استفاده کرد.
در فصل تابستان هندوانه انتخاب خوبی برای رسیدن آب به بدن و تأمین ویتامین است، مصرف خود میوه به صورت تازه بهتر از مصرف آب میوه است و هندوانه نیز گزینه مناسبی برای این امر است.
نکته دیگر این که باید خود را به خوردن آب عادت دهیم، برخی معمولاً عادت کرده‌اند در یخچال را باز کرده وریزه‌خواری کنند که این افراد می‌توانند به جای ریزه خواری کردن، آب نوشیده و به این امر عادت کنند.
این جمله که آب بخوریم چاق می‌شویم 100درصد غلط است که متأسفانه در بین مردم جا افتاده است.
انرژی آب برابر با صفر است و آب حتی یک کالری نیز ندارد، با نوشیدن آب نه تنها وزن بالا نمی‌رود بلکه مقدار اضافه آب معمولاً دفع می‌شود. آب اتفاقاً متعادل کننده وزن بدن و در همه شرایط یکی از نیازمندی‌های اصلی بدن است.
از لحاظ تغذیه‌ای می‌گوییم آب بدن باید تأمین شود و باید در تمام طول روز بین پنج تا هشت لیوان آب نوشید و توصیه می‌شود افرادی که اشتهای کمتری دارند قبل از غذا آب نخورند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی