[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

چالش‌های بافت کهن نیازسنجی می‌شوند، روزنامه شیراز نوین

شهردار منطقه 2 شیراز:
چالش‌های بافت کهن نیازسنجی می‌شوند

شهردار منطقه 2 شیراز از اهتمام مدیریت شهری به منظور رسیدگی به مشکلات بافت اصیل و کهن در این محور از کلان‌شهر شیراز خبر داد. به گزارش روابط‌عمومی شهرداری منطقه 2 شیراز، محمد مقدس‌زاده در بازدید از مناطق قدیمی این محور با تأکید بر این موضوع که بافت‌های کهن در زمره ثروت‌های تکرارنشدنی کلان‌شهرها قرار می‌گیرند، اظهار داشت: به‌موازات فرازهای ارزشی که در سومین حرم اهل بیت(ع) وجود دارد، هویت شیراز مبتنی بر بافت اصیل این شهر است و برای پاسداشت این ظرفیت‌های تاریخی در منطقه دو از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نیستیم.
وی با تأکید بر این موضوع که بافت اصیل شیراز از گستردگی چشمگیری برخوردار است، اظهار داشت: یکی از رسالت‌های اصلی ما آسیب‌شناسی چالش‌هایی است که بافت کهن شهر شیراز در منطقه 2 به آن مبتلا شده و برای غلبه بر آنها نیازهای محلات به صورت جداگانه احصا شده و در دستور کار قرار می‌گیرد.
این مقام مسئول در ادامه گفت: امیدواریم با حل شدن مشکلاتی که در بافت کهن شیراز وجود دارد، اهالی شریف این مناطق که در زمره شیرازی‌های اصیل هستند، از مهاجرت به دیگر مناطق خودداری کرده و شاهد بازگشت دیگر همشهریان اصیل به بافت کهن شهرمان باشیم. بر اساس این گزارش، شایان ذکر است شهردار منطقه 2 شیراز به همراه جمعی از مدیران این منطقه بازدیدی از چهارراه شاهزاده قاسم، خیابان احمدی جنوبی، مسیر پیاده‌رو خیابان انقلاب و محورهای مجاور داشته و ضمن بررسی مشکلات محلات، با اهالی این مناطق به گفت‌وگو نشستند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی