[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۶
  • دوره جدید

وقتی پای یحیی در میان است، روزنامه شیراز نوین

سرخ‌پوشان پایتخت نتوانستند برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا مهاجم باکیفیتی را جذب کنند و انتقادها نسبت به مدیریت باشگاه پرسپولیس ادامه دارد. به گزارش فوتبال 360، نبیل باهویی، مهاجم سوئدی که در هفته‌های گذشته با مدیران باشگاه پرسپولیس به توافق رسیده بود به ساختمان باشگاه پرسپولیس رفت تا قرارداد خود را با سرخ‌پوشان پایتخت نهایی کند. تأخیر در ثبت قرارداد او مرتبط با عدم حضور باهویی در تست‌های پزشکی بود که بعد از رفع سرماخوردگی‌اش، سرانجام تست‌های مربوطه انجام شد و او توانست قرارداد یک‌ساله خود را با سرخ‌پوشان پایتخت به‌ثبت برساند؛ آن‌هم در حالی‌که گفته می‌شود یحیی گل‌محمدی از جذب باهویی رضایت ندارد!
سرمربی پرسپولیس امید داشت که مدیران باشگاه بتوانند با مهاجمی باکیفیت به توافق برسند و یکی از گزینه‌های موردنظر او را جذب کنند، اما با توجه به ارقام درخواستی گزینه‌های موردپسند یحیی گل‌محمدی، پرسپولیسی‌ها نتوانستند براساس شرایط سقف بودجه‌شان با آنها به توافق برسند و همین مسئله باعث شد تا توافقی حدوداً 600 هزار دلاری میان سرخ‌پوشان پایتخت و نبیل باهویی شکل گیرد و این مهاجم که در فصل گذشته هیچ گلی در لیگ ستارگان قطر به‌ثبت نرساند، به جمع سرخ‌پوشان پایتخت اضافه شود.
باهویی البته با وجود قرارداد امضاشده با پرسپولیس، روز گذشته در تمرینات این تیم حضور پیدا نکرد تا شایعاتی درباره عدم صدور مجوز حضور او در تمرینات از سوی یحیی گل‌محمدی در رسانه‌ها مطرح شود؛ هرچند که باشگاه پرسپولیس فعلاً واکنشی به این شایعات نداشته و باید دید برای دومین روز متوالی، بازهم مهاجم سوئدی به تمرینات پرسپولیس خواهد رفت یا خیر که در صورت عدم حضور باهویی در تمرینات، شایعات منتشره به واقعیت نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود!
*گل‌محمدی و عدم رضایت به کاهش تراکم خط دفاع!
یحیی گل‌محمدی در حالی به دنبال جذب مهاجم میلیون دلاری بود که با توجه به شرایط سقف بودجه تیمش به تغییر و تحولات در فهرست تیمش رضایت نداد؛ هرچند که سرمربی پرسپولیس برای خالی ‌شدن فهرست بازیکنان بزرگسال پرسپولیس به جدایی احمد گوهری و مهدی عبدی رضایت داد، اما در طرف مقابل، پر بودن سقف بودجه سرخ‌پوشان پایتخت می‌توانست با کاهش تراکم خط دفاعی پرسپولیس برطرف شود، اما در این‌میان، عدم رضایت یحیی گل‌محمدی از انجام این اتفاق باعث شد تا عملاً دست پرسپولیسی‌ها برای جذب مهاجم میلیون دلاری بسته شود.
سرخ‌پوشان پایتخت در پست دفاع میانی در حال حاضر محمدحسین کنعانی‌زادگان را در کنار گیورگی گولسیانی و مرتضی پورعلی‌گنجی در اختیار دارند و در کنار این بازیکنان، فرشاد فرجی، علی نعمتی و وحدت هنانوف هم دیگر گزینه‌هایی هستند که توانایی بازی در پست دفاع میانی را دارند. همچنین فرجی و هنانوف در پست دفاع راست هم می‌توانند به میدان بروند که دانیال اسماعیلی‌فر و علیرضا بابایی به‌عنوان یکی از بازیکنان آکادمی پرسپولیس در این پست در دسترس گل‌محمدی هستند.
*هم مشتریان دست به نقد پریدند، هم مهاجم میلیون دلاری!
باشگاه پیکان تمایل ویژه‌ای به جذب فرشاد فرجی و وحدت هنانوف داشت و فولادی‌ها هم برای جذب فرجی پیش‌قدم شدند، اما یحیی گل‌محمدی به 2 مدافع نیمکت‌نشین تیمش اجازه خروج از فهرست پرسپولیس را نداد؛ آن‌هم در حالی‌که گفته می‌شود در صورت جدایی این بازیکن که از شانس حداقلی برای حضور در ترکیب پرسپولیس در فصل جدید برخوردار هستند، سقف بودجه پرسپولیس برای خرید مهاجم خارجی به بیش از یک میلیون دلار افزایش پیدا می‌کرد که در این‌صورت رضایت یحیی گل‌محمدی هم جلب می‌شد.
پرسپولیسی‌ها در شرایطی با ترافیک سرسام‌آور مدافع در فهرست خود مواجه هستند که در فاز تهاجمی شرایط بحرانی فهرست سرخ‌پوشان پایتخت دارد؛ به ‌طوری‌که شهاب زاهدی در کنار نبیل باهویی تنها مهاجمان تخصصی تیم پرسپولیس هستند و وحید امیری، محمد عمری و امید عالیشاه هم بازیکنانی هستند که می‌توانند در قامت مهاجم سایه در ترکیب پرسپولیس حضور پیدا کنند. با این اوصاف می‌توان به این موضوع اشاره داشت که در کنار ناکامی‌های مدیران باشگاه پرسپولیس، سماجت یحیی گل‌محمدی برای حفظ بازیکنانی که بیشتر روی نیمکت تیمش در فصل جدید حضور دارند و در تفکرات دفاعی او فعلاً جایگاهی ندارند باعث شد تا سقف بودجه سرخ‌پوشان پایتخت خالی نشود و آنها نتوانند بیش از یک میلیون دلار برای جذب مهاجم خارجی هزینه کنند!

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی