[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

مدیریت سیلاب با جهاد خدمت‌رسانی، روزنامه شیراز نوین

مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای فارس خواستار تلاش مضاعف این مجموعه در راستای مدیریت بحران‌های احتمالی در آستانه فصل بارش شد.
سیاوش بدری در نشست فصلی پاییزه مدیران بر لزوم آمادگی ستاد و شهرستان‌ها برای مدیریت سیلاب تأکید کرد و با بیان اینکه بارندگی‌های پاییز امسال بیش از نرمال پیش‌بینی شده است، گفت: تمامی مدیران باید شرایط لازم برای مقابله با سیلاب و مدیریت روان‌آب‌ها را در نظر گرفته و امکانات لازم را مهیا نمایند.
 مدیریت سیلاب با تلاش مضاعف
به گزارش روابط عمومی شرکت‌آب منطقه‌ای فارس، بدری در این نشست که با حضور مدیران و رؤسای ستادی و منابع آب شهرستان‌ها و نیز اعضای هیئت‌مدیره و شورای معاونین و مشاورین شرکت برگزار شد، افزود: دستگاه‌های مرتبط پاییز امسال را پربارش و بیش از نرمال پیش‌بینی کرده‌اند؛ بر این اساس مدیریت سیلاب توسط منابع آب شهرستان‌ها بسیار حائز اهمیت بوده و مدیریت سیلاب نیازمند تلاشی مضاعف می‌باشد.
وی اضافه کرد: همه هشدارهایی که مرکز تحقیقات آب در باره بارش‌ها و طغیان رودخانه‌ها صادر می‌کند باید به شهرستان‌ها ابلاغ شود تا موضوع مدیریت شود.
این مقام مسئول تأکید کرد: پیش‌بینی بارندگی بیش از نرمان در پاییز امسال موضوع مهمی است که باید مد نظر همه همکاران در حوزه ستادی و شهرستان‌ها قرار گیرد؛  سازه‌ها و منابع تأمین آب، چشمه‌ها و رودخانه‌هایی که بالا‌دست مراکز جمعیتی واقع شده‌اند و احتمال بروز خطر در مواقع پربارش در این مراکز وجود دارد، نیازمند بررسی کارشناسی و رفع مشکل می‌باشند.
 حضور میدانی برای مدیریت سیلاب
مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای فارس در ادامه گفت: آب‌گیری بدون کوچکترین خطری در حوضچه‌های تغذیه مصنوعی مهم می‌باشد؛ بنابراین بررسی مسیل‌ها و رودخانه‌ها باید در اولویت قرار گیرد و به صورت حضوری بازدید شود و آمادگی جذب سیلاب‌ها را داشته باشد.
بدری با اتأکید بر لزوم اینکه باید با تصرف‌های غیرمجاز برخورد قاطع شود نیز گفت: مدیران شهرستان‌ها چنانچه معبری بسته شده است، حتماً گشت‌های ویژه تشکیل دهند؛ این معابر شناسایی گردند و مشکلات حل و فصل شود.
مهندس بدری همچنین بر لزوم پیگیری مصوبات سفرهای شهرستانی استاندار فارس از سوی مدیران و رؤسا تأکید کرد و افزود: از جمله موضوعات مهم که در شهرستان‌ها باید به آن پرداخت، مصوبات سفرهای شهرستانی استاندار فارس است، بدین ترتیب که بازدید از طرح‌ها و مصوبات شهرستانی و استمرار پایش و بررسی باید مورد توجه مدیران قرار گرفته و بعد از سفرهای شهرستانی استاندار، پیگیر مصوبات نیز باشند.
 پاسخ‌گوی مطالبات عمومی یک وظیفه است
مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای فارس، عملکرد گروه‌های گشت و بازرسی که در حال گشت‌زنی در کلیه محدوده‌های مطالعاتی استان برای جلوگیری از تخلف هستند را نیز مهم دانست و گفت: مدیران شهرستان‌ها روی عملکرد گروه‌های گشت و بازرسی نظارت کامل داشته باشند؛ عملکرد این گروه‌ها نباید موجب نارضایتی در جامعه شود؛ در غیر این‌صورت کلیه عوامل به خصوص مدیر مربوطه باید پاسخ‌گو باشد.
وی افزود: هر نوع تخلف در این حوزه غیر قابل چشم‌پوشی است و قاطعانه با آن برخورد می‌شود؛ شرکت آب‌منطقه‌ای فارس امکاناتی در اختیار این گروه‌ها قرار داده است و انتظار دارد عملکردها در چارچوب قانون باشد.
وی در ادامه بر لزوم تکریم ارباب رجوع در شهرستان‌ها با سعه صدر تأکید کرد و گفت: به این موضوع باید به‌عنوان یک اولویت نگریسته شود و پاسخ‌های منفی هم به صورت اقناعی و با توجیه کامل ارباب رجوع ارائه شود؛ احترام به ارباب رجوع و تکریم آن یک کار خداپسندانه و یک وظیفه انسانی برای عموم مدیران و کارکنان است.
مهندس بدری در ادامه تکریم خانواده شهدا و ایثارگران را با اهمیت دانست و گفت: در حوزه ایثارگران و خانواده معظم شهدا و جانبازان اقدامات خوبی انجام شده است؛ خوشبختانه شرکت آب‌منطقه‌ای فارس در سرکشی از این عزیزان پیش‌گام بوده است؛ بهترین تکریم توسط این شرکت انجام شده و این روند باید بسیار بهتر از قبل ادامه یابد.
 موفقیت‌ها مرهون تلاش کارکنان است
وی تصریح کرد: همه موفقیت‌هایی که در این شرکت  ایجاد می‌شود مرهون تلاش تمام کارکنان خدوم شرکت آب‌منطقه‌ای است؛ ضمن اینکه سلامت سیستم نیز حاصل اهتمام مدیریت حراست می‌باشد.
مدیرعامل شرکت آب‌منطقه‌ای فارس همچنین با بیان اینکه از وجود کارشناسان خُبره برای ارتقای کمیت و کیفیت انعکاس عملکرد شرکت بهره می‌بریم، گفت: به این منظور و برای تقویت روابط عمومی از همه ظرفیت‌های قانونی بهره گرفته و تلاش خواهیم کرد  زیرساخت‌های اطلاع‌رسانی بهتر را فراهم کنیم.
وی افزود: روابط عمومی و جهاد تبیین باید بیش از پیش مورد توجه باشد، دشمن سعی دارد کارهای بزرگ را کوچک جلوه داده و مردم را خمود و نا امید ببیند؛ این وظیفه روابط عمومی و شورای فرهنگی است که با کار پدافندی به جهاد تبیین بپردازد. بسیاری از عملکردها با تلاش روابط عمومی منعکس می‌گردد، اگر مشکلی کوچک در شهرستان رخ دهد برخی مشکل را برجسته می‌کنند و کارهای بزرگ هم دیده نمی‌شود؛ کارهای خوبی در حوزه آب انجام شده است که باید اطلاع‌رسانی گردد؛ به طور خلاصه باید گفت که روابط عمومی آیینه تمام‌نمای شرکت است و باید بیش از پیش تقویت گردد.
 اهمیت صیانت و حفاظت از منابع آبی
مهندس بدری ادامه داد: سرپنجه بسیاری از کارهای اصلی شرکت آب‌منطقه‌ای و از جمله موضوع صیانت و حفاظت از منابع آب، در شهرستان‌ها رخ می‌دهد؛ مدیران و رؤسای شهرستان‌ها دراین حوزه زحمات زیادی کشیده‌اند منتها مسایل و مشکلاتی دارند که باید به آن رسیدگی کرد.
رئیس هیئت‌مدیره شرکت آب‌منطقه‌ای فارس درباره خرید و نصب کنتورهای هوشمند هم گفت: در عزم جدی وزارت نیرو به منظور تجهیز کلیه چاه‌ها به ابزار اندازه‌گیری تردیدی نیست؛ منتها در این حوزه باید اطلاع‌رسانی بهینه انجام شود؛ کنتورهای هوشمند نقش بسزایی در مصرف بهینه آب داشته و در این زمینه بایستی فرهنگ‌سازی شود.
مدیر‌عامل شرکت آب‌منطقه‌ای فارس در ادامه بر لزوم اخذ سند تک‌برگ به منظور تثبیت مالکیت اراضی و املاک شرکت هم تأکید کرد و افزود: شکر خدا در موضوع اخذ سند تک‌برگ اراضی و تأسیسات در اختیار، کارهای خوبی انجام شده است؛ شهرستان‌ها دراین زمینه بسیار تلا ش کردند. وی ضمن تقدیر و تشکر از سازمان ثبت اسناد و املاک استان گفت: ادامه گرفتن صدور مابقی اسناد تک‌برگ در حال انجام است.
 تعامل و هم‌افزایی برای خدمت‌رسانی بهینه
 مهندس بدری همچنین بیان کرد: تعامل و هم‌افزایی ثبت اسناد و املاک در این حوزه بسیار قابل ستایش بوده و امید است بتوانیم تا سال آینده جشن سنددار شدن همه املاک شرکت را برگزار کنیم.
در ادامه این نشست مدیران شهرستان‌ها به بیان نقطه‌نظرات خود پرداختند و موضوعات مطرح‌شده مورد ارزیابی، بررسی و پاسخ‌گویی قرار گرفت.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی