[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۷
  • دوره جدید

پیاده‌روسازی با حفظ فضای سبز، روزنامه شیراز نوین

به گزارش روابط عمومی منطقه 6، احداث این پیاده‌رو با هدف ایمنی در تردد شهروندان و حفظ فضای سبز موجود با رویکرد حفاظت از درختان در دل باغ‌ها که یکی از رسالت‌های شهرداری منطقه شش است، صورت گرفته است. 
اولویت حفظ درختان موجود در باغ‌ها از یک سو و احداث پیاده‌راه‌‌ها برای تردد راحت و ایمن‌تر شهروندان و بهره گرفتن از فضای سبز موجود از سویی دیگر، ‌‌به عنوان فاکتورهای ارائه خدمات و پاسخ‌گویی به نیازهای شهروندان در دستور کار شهرداری منطقه قرار دارد.
مسعود قادری شهردار منطقه 6، عملیات احداث و بهسازی پیاده‌روهای سطح منطقه برای استفاده همه کاربران از جمله افراد توان‌خواه، سالمندان و کودکان در حال اجراست. قادری با اشاره به اینکه ادامه عملیات احداث پیاده‌روسازی کوچه ۲۳ میرزای شیرازی شرقی به دلیل مجاورت با باغ‌های منطقه از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است، عنوان کرد: در ادامه احداث پیاده‌رو کوچه ۲۳ میرزای شیرازی به عنوان یک درخواست مردمی و نیاز به تردد ایمن شهروندان جهت عبور از میرزای شیرازی شرقی به سمت خیابان خلبانان نیاز به تعریض داشت که این کار به همت همکاران واحد خدمات شهری منطقه، با حفظ درختان موجود در حال انجام است. 
قادری ادامه داد: دیوارکشی، موزائیک‌فرش و نصب پایه‌های روشنایی از جمله عملیات اجرایی در حال انجام در پیاده‌روسازی این محور است. به گفته شهردار منطقه شش، هدف از اجرای این طرح، بهبود عبور و مرور و مناسب‌سازی بستر تردد عابران پیاده (افزایش ضریب ایمنی‌، تردد آسان‌، ترغیب به امر پیاده‌روی‌) از خیابان خلبانان به میرزای شیرازی و بالعکس است.
وی خاطرنشان کرد‌: یکی از نکات مهم در بهسازی معابر، رعایت استانداردهای فنی در جهت سهولت تردد افراد توان‌خواه و سالمندان است که از اولویت‌های این پروژه ا‌ست. شهردار منطقه شش گفت‌: در عملیات بهسازی پیاده‌روها، مواردی از جمله تأمین روشنایی مناسب‌، بهسازی باغچه‌ها در طول مسیر، نصب استند سنگی (موانع تردد موتورسیکلت و دوچرخه‌ها‌، پارک و بوستان‌ها) و نصب صندلی‌هایی برای استفاده شهروندان از عملیات تکمیلی این پروژه‌هاست. قادری در ادامه گفت: موارد مذکور با رعایت مؤلفه‌های کیفی، به سرعت اجرا شده و به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید.
قادری در پایان با اشاره به اینکه ارتقای سطح کیفی ساختارهای شهری و رضایت شهروندان از اهداف کلان همه پروژها‌ی اجرا شده و در دست اجراست، خاطرنشان کرد: محیط زندگی در شیراز باید درخور و شایسته‌ شهروندان باشد و باید شهری ساخته شود که پاسخ‌گوی درخواست‌های تمام افراد با نیازهای ویژه باشد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی