[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۷
  • دوره جدید

جوجه‌ریزی پنج‌میلیون قطعه‌ای ، روزنامه شیراز نوین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر پنج‌میلیون و 141هزار و 90 قطعه جوجه‌ریزی در این شهرستان انجام شد.
به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان بیضا، صدیقه مؤیدی درباره وضعیت جوجه‌ریزی واحدهای مرغ گوشتی توضیح داد: در هفت‌ماهه نخست امسال وضعیت جوجه‌ریزی به همت مرغداران مطلوب بوده است؛ به ‌نحوی ‌که این شهرستان علاوه بر تأمین مرغ مورد نیاز این استان، بخشی از نیاز بازار استان‌های هم‌جوار را نیز تأمین می‌کند.
وی برآورد کرد که با این تعداد جوجه‌ریزی، 9هزار و 748 تن گوشت مرغ آماده طبخ در شهرستان تولید شود که از فروردین‌ماه تاکنون در حال عرضه به بازار مصرف می‌باشد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیضا خاطرنشان کرد: آمار جوجه‌‌ریزی گوشتی در مهرماه امسال 921 هزار و 280 قطعه، و دهه اول آبان ماه 135 هزار و 360 قطعه بود. به گفته وی، این جوجه‌ها به ترتیب از سویه آرین، سویه رأس و سویه کاب هستند.
مؤیدی تصریح کرد: این شهرستان با ۶۳ واحد پرورش مرغ گوشتی فعال و ظرفیت سالانه 17 هزار تنی تولید گوشت مرغ حائز رتبه دوم استانی است.
این مقام مسئول بیان کرد: قرارگاه امنیت غذایی شهرستان یکی از موضوعات مهمی است که به‌صورت هفتگی برگزار می‌شود و نظارت بر تولید مرغ، توزیع و تأمین نهاده‌های موردنیاز مرغداران مورد تأکید این مدیریت است.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی