[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

برداشت گیاه دارویی مورینگا از مزارع کازرون، روزنامه شیراز نوین

حمید رشیدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کازرون از برداشت گیاه دارویی مورینگا در مساحتی حدود 10 هکتار از روستای سرمشهد بخش جره و بالاده خبر داد. به گزارش روابط عمومی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کازرون، مسئول باغبانی شهرستان بیان کرد: مورینگا گیاهی چندساله و سریع الرشد است که به صورت درختچه در نواحی گرمسیر و نیمه‌گرمسیر پرورش می‌یابد. تمامی قسمت‌های گیاه از جمله برگ گل، میوه، پوست و ریشه قابل استفاده است و به دلیل خواص فراوان به گیاه معجزه معروف است. 
پناه افزود: از این گیاه دارویی در صنایع دارویی، آرایشی، بهداشتی، غذایی و صنعت استفاده می‌شود. این گیاه که در رده گیاهان دارویی قرار می‌گیرد، دارای انواع ویتامین‌ها، عناصر ضروری و آنتی‌اکسیدان می‌باشد و علاوه بر تأمین نیاز بدن، در درمان بیماری‌های پوستی، دیابت، آسم و بیماری‌های التهابی و باکتریایی و... کاربرد دارد. وی گفت: مورینگا نسبت به شرایط محیطی و آفات و امراض مقاومت بالایی دارد و جزء گیاهان کم‌آب‌بر می‌باشد؛ همچنین دور قم الیفرا و پرگرینا در کازرون کشت شده است و پیش‌بینی می‌شود 3هزار کیلوگرم برگ خشک از هر هکتار مزرعه مورینگا برداشت شود. مورینگا در کازرون در زمستان خزان دارد و بعد از آن مجدداً سریع رشد می‌کند.
زهرا پناه در ادامه گفت: در سال زراعی گذشته بهره‌بردار موفق به اخذ گواهی (ICM) محصول سالم گردیده است و ترغیب به اخذ گواهی استاندارد تشویقی این محصول در دستور کار می‌باشد.
شهرستان کازرون در حال حاضر دارای سطحی حدود 40 هکتار گیاهان دارویی از جمله آلوئه‌ورا، آویشن، چای ترش، به‌لیمو، مورینگا و... می‌باشد. 

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی