[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

توافق ۵۰هزار واحد مسکونی برای محرومان ، روزنامه شیراز نوین

 سیده رقیه یحیوی- گروه خبر
مسئول امور دفاتر و ارتباطات نمایندگی ولی‌فقیه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بر لزوم توجه به تأمین مسکن مددجویان و نیازمندان تأکید کرد و گفت: بنیاد مسکن و سازمان ملی زمین و مسکن تفاهم کردند که در ازای تحویل اراضی رایگان در روستاها و حریم شهرهای کوچک، ۵۰هزار واحد مسکونی برای محرومان ساخته شود.
حجت‌الاسلام علی امیری آتشانی دوشنبه در دیدار با مدیرکل بنیاد مسکن فارس با اشاره به برنامه حمایت از ساخت مسکن محرومان توسط این نهاد انقلابی، اظهار کرد: اولویت اصلی حساب ۱۰۰ حضرت امام خمینی(ره) ایجاد سرپناه برای محرومان است. وی با بیان اینکه در قالب مشارکت در طرح نهضت ملی مسکن نیز امسال واگذاری ۵۰۰هزار قطعه زمین به روستاییان متقاضی مسکن هدف‌گذاری شده است، افزود: سال آینده نیز همین تعداد زمین برای ساخت مسکن نهضت ملی در روستاها واگذار خواهیم کرد.
مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس نیز گزارشی از اجرای طرح‌های توسعه و محرومیت‌زدایی در استان فارس ارائه داد و با بیان اینکه از ابتدای تأسیس این بنیاد تاکنون طرح هادی برای ۱۰۰درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار تهیه شده است، گفت: از حدود یک‌هزار و ۶۹۷ روستای بالای ۲۰ خانوار که اُفق طرح هادی آنها به اتمام رسیده، تاکنون ۷۵۲ روستا معادل ۴۴ درصد بازنگری شده است.
سیدعلیرضا حمیدی اضافه کرد: از ابتدای تأسیس این بنیاد تاکنون در یک‌هزار و ۲۸۴ روستای بالای ۲۰ خانوار طرح هادی اجرا شده است که ۵۴.۹۲ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از اجرای طرح هادی بهره‌مند شده‌اند.
وی اعتبار مصوب جهت تهیه، بازنگری و اجرای طرح‌های هادی روستایی را هفت‌هزار و ۲۶۴میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در ۲ سال گذشته حدود سه‌هزار و ۸۹۷میلیارد ریال به اجرای طرح هادی اختصاص داده شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی