[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۶
  • دوره جدید

تجربه رؤیایی در شب‌های آزادی، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی - گروه گزارش
/// اشاره: 
از دیرباز، اهالی شیراز تشنه شور و نشاط بوده‌اند. مردم فرهنگ‌مدار شیراز از کوچک‌ترین فرصتی برای برپایی محفل بزم و شادی بهره می‌برند و روحیه نشاط اجتماعی اهالی این دیار آوازه جهانی دارد. در این روزگار سخت که تازیانه‌های اقتصادی بر پیکر جامعه بی‌رحمانه شلاق می‌زند، نیاز به گسترش زیرساخت‌های نشاط‌آور بیشتر از همیشه احساس می‌شود. برای تقویت شادابی اجتماعی باید زیرساخت‌هایی را برای جامعه تدارک دید و مهیا کرد و به تماشا نشست تا آدرنالین جامعه به جوشش درآمده و انرژی‌های منفی خود را تخلیه کند. در این میان یکی از متولیان اصلی نشاط اجتماعی جامعه مدیریت شهری است. اگرچه شهرداری‌ها و شورای اسلامی شهرها عهده‌دار نقش اصلی در بهبود وضعیت اقتصادی کشور نیستند، اما می‌توانند با تدارک دیدن تمهیدات لازم خون تازه ای در رگ‌های جامعه دمیده و با افزایش روحیه مردم در ارتقای بهره‌وری و امیدافزایی نقش داشته باشند. به واسطه خدمات مدیریت شهری است که رابطه میان ملت و نظام تحکیم می‌شود و اعتماد به مدیران و مسئولان فزونی می‌یابد. بهره‌برداری از آب‌نمای موزیکال بوستان آزادی از نظر وسعت و اعتبار قابل قیاس با جهش‌های عمرانی شهرداری شیراز نیست، اما دارای نقش ارزنده‌ای در ارتقای روحیه جامعه و نشاط اجتماعی است و استقبال پرشور مردم از آیین افتتاح پروژه آب‌نمای هوشمند موزیکال بوستان آزادی گواهی بر این ادعاست. آیین بهره‌برداری از آب‌نمای هوشمند و موزیکال دریاچه بوستان آزادی با استقبال گسترده شهروندان شیرازی برگزار شد. این مراسم با حضور رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، شهردار کلان‌شهر شیراز و جمعی از مسئولان و مدیران شهری با همراهی اصحاب رسانه و استقبال پرشور شهروندان برگزار شد.
 تلاش برای احیای ظرفیت‌های شیراز
شهردار کلان‌شهر شیراز در این آیین عنوان کرد: پروژه آب‌نمای هوشمند موزیکال یکی از پروژه‌های تفریحی و مدنظر شهروندان بود که در دریاچه بوستان آزادی با قدمت ۶۰ سال به بهره‌برداری رسید. محمدحسن اسدی با بیان اینکه این آب‌نما طی سالیان گذشته به حالت نیمه‌تعطیل درآمده بود، گفت: در یک سال گذشته عملیات اجرایی مجدد آن به‌صورت شبانه‌روزی آغاز شد. او همچنین پروژه احداث پارک آبی بزرگ‌مقیاس را یکی از خواسته‌های دیرینه مردم شهر شیراز عنوان و خاطرنشان کرد: این پروژه که در بزرگ‌راه حسینی الهاشمی جانمایی شده، جزو پروژه‌های بی‌نظیر در کشور محسوب می‌شود. شهردار کلان‌شهر شیراز با تأکید بر اهتمام شهرداری در خصوص پروژه پارک آبی، از انعقاد قرارداد اجرای پروژه باغ پرندگان در سال جاری نیز خبر داد. اسدی در خصوص احداث آکواریوم بزرگ شیراز هم گفت: این پروژه در حال پیشرفت فیزیکی است. او یادآور شد: اجرای پروژه تله‌کابین بزرگ شهر شیراز نیز در دستور کار است و به طور مستمر پیگیری آن انجام می‌شود. شهردار شیراز ادامه داد: در بهمن‌ماه و هم‌زمان با فرارسیدن دهه فجر نیز یک بسته ۵۰هزار میلیارد تومانی تعریف ‌شده که شامل ۲۰هزار میلیارد تومان بهره‌برداری و ۳۰هزار میلیارد تومان کلنگ‌زنی و آغاز عملیات اجرایی پروژه‌های عمرانی است.
 کلان‌پروژه‌ها از راه می‌رسند
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این مراسم اظهار کرد: در دوره فعلی مدیریت شهری کلان‌شهر شیراز اقدامات اجرایی به‌گونه‌ای است که در اذهان مردم ماندگار خواهد شد. مسعود زارعی افزود: نظارت اعضای شورای اسلامی شهر شیراز به‌ویژه اعضای کمیسیون متبوع، حاکی از توجه متوازن مجموعه مدیریت شهری به امور مردم است. وی گفت: تحقق این توجه متوازن بدین معناست که شهر شیراز در حال تبدیل به یک کارگاه سازندگی است. رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز با تصریح بر این نکته که شأن مردم این کلان‌شهر بیش از خدمات فعلی است، گفت: در کمیسیون خدمات شهری اجرای ۱۵ پروژه بزرگ مهم و زیرساختی موردتوجه قرار گرفته تا در شورای ششم با همت مجموعه مدیریت شهری بتوانیم پاسخ‌گوی اعتماد شهروندان باشیم. زارعی با بیان اینکه شهرداری شیراز برنامه مصوب شورای شهر را اجرا می‌کند، تأکید کرد: در شرایط فعلی که اجرای کار عمرانی بسیار دشوار است، در تلاشیم خدمات شایسته به شهروندان ارائه شود. 
 اجرای پروژه آب‌نمای هوشمند دریاچه بوستان آزادی، گامی در راستای استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه نشاط‌افزایی و تفریح شهروندان 
رئیس کمیسیون برنامه ‌و بودجه، املاک و امور حقوقی شورای اسلامی شهر شیراز نیز با بیان اینکه مهم‌ترین ویژگی پروژه آب‌نمای هوشمند بوستان آزادی این است که طراحی، تجهیزات و اجرای این پروژه کم‌نظیر با استفاده از توان و ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان انجام شده است، اظهار کرد: این موضوع باید در مدیریت شهری به شکل ویژه دیده شود. افسانه خواست‌خدایی، نایب‌رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی عنوان کرد: علاوه بر امور خدماتی زیرساختی، موضوعات نشاط‌افزایی شهروندان در صدر تصمیمات این کمیسیون قرار گرفته است. عضو و ناظر شورای اسلامی شهر در سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز با بیان اینکه یکی از درخواست‌های ویژه شهروندان این کلان‌شهر توجه بیشتر به تحول در حوزه زیباسازی و نورپردازی در سطح شهر است، گفت: با برنامه‌ریزی که در کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری از سال گذشته انجام داده‌ایم، بودجه‌های این بخش را در سال جاری چند برابر کرده‌ایم تا شاهد تحول در این حوزه در مدیریت شهری باشیم. نایب‌رئیس کمیسیون خدمات شهری تصریح کرد: سیاست‌گذاری نورپردازی و زیباسازی بسیار زیادی در کمیته زیباسازی و فضای سبز در حال برنامه‌ریزی برای شهرداری و اجرا در سطح شهر شیراز است.
 اهمیت نشاط‌افزایی در بستر اجتماعی
عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: آب‌نمای هوشمند بوستان آزادی با اعتباری بیش از ۳۵۰میلیارد ریال، یک پروژه کم‌نظیر در شهر شیراز و حتی کشور است که لایق شهروندان شیرازی است.خواست‌خدایی گفت: توجه به نشاط‌افزایی و تفریحات سالم در حوزه خدمات شهری، بخشی از نیازهای شهروندان است که در کمیته زیباسازی و فضای سبز شهری شورای اسلامی شهر به آن توجه ویژه‌ای شده و آب‌نمای موزیکال شیراز از نظر فناوری در سطح کشور منحصربه‌فرد است.
 بهره‌گیری از فواره‌های رباتیک در بوستان آزادی
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز نیز در این آیین اظهار کرد: این پروژه از هشت سال پیش آغاز شد، اما به دلایلی در یک بازه زمانی روند اجرایی آن متوقف شد و از سال ۹۸ بود که شروع مجدد اجرای پروژه به‌ویژه در دوره فعلی شهرداری در دستور کار قرار گرفت و طی یک سال پیشرفت پروژه از ۲۰ درصد به ۸۰ درصد افزایش یافت. حمید کشتکار افزود: مساحت دریاچه بوستان آزادی ۱۰هزار مترمربع همراه با ۱۵هزار متر کابل‌کشی ضدآب است که برای تجهیزات آن ۲۷۰ دستگاه چراغ و ۲۱۶ عدد المان نوری کنترل‌پذیر و ۱۳۳ دستگاه مخصوص پمپ آب‌نما تعبیه‌شده است. رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز با اشاره به به‌کارگیری ۲۶ دستگاه فواره رباتیک در این آب‌نمای هوشمند، خاطرنشان کرد: به‌جرئت می‌توان گفت این آب‌نما از نظر فناوری در سطح کشور منحصربه‌فرد است.کشتکار اضافه کرد: آب‌نمای هوشمند موزیکال شهر شیراز با اعتباری بالغ‌بر ۳۵۰میلیارد ریال اجرا شده است. اجرای یک‌هزار و ۹۰۰ مترمکعب بتن‌ریزی، ۲۴ تابلو برق، مخزن ۶۰هزار لیتری برای ذخیره آب ورودی، اجرای دیواره و عایق‌سازی کف دریاچه به جهت عدم نفوذ آب و سیستم کلرزنی خودکار از دیگر مشخصات فنی آب‌نمای هوشمند موزیکال بود که رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز به آنها اشاره کرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی