[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

علامت سیستم ایمنی ضعیف داخل چشم، روزنامه شیراز نوین

سیستم ایمنی بدن یک سامانه پیچیده است که ضعف در آن ممکن است باعث بروز بیماری‌های مختلفی در بدن شود.
به گزارش نمناک، همان‌طور که قبلاً هم برایتان گفتیم سیستم ایمنی بدن یک سامانه پیچیده است که بدن را در مقابل عوامل خارجی نظیر باکتری‌ها، ویروس‌ها، قارچ‌ها، سلول‌های دچار تغییرات غیرطبیعی(سلول‌های سرطانی) و سایر عوامل حفاظت می‌کند. برخی از اجزای اصلی سیستم ایمنی بدن عبارتند از: لنفاویه‌ها، گلبول‌های سفید، آنتی‌بادی‌ها، سیستم کامپلمنت و سلول‌های نیتروزیت که زمانی که فعالیت درست نداشته باشد، بدن دچار ضعف این سیستم خواهد شد. سیستم ایمنی ضعیف بدن علائم و نشانه‌های مختلفی دارد که بخشی از این علامت‌ها در چشم فرد مبتلا به این ضعف دیده می‌شود؛ علائمی که در ادامه این بخش به آن اشاره می‌کنیم:
خشکی چشم، علامت مهم سیستم ایمنی ضعیف
چشم‌های بسیار خشک می‌تواند نشانه‌ای از مشکلات سیستم ایمنی باشد. در سندرم شوگرن، سیستم ایمنی بدن شما اشک‌هایی را خشک می‌کند که مسئول حفظ رطوبت چشم‌ها هستند. اگر چشمان شما خشک و قرمز است و یا ممکن است احساس کنید که شن یا ماسه در آنها وجود دارد، پس بهتر است به فکر تقویت سیستم ایمنی بدن خود باشید. 
عوارض سیستم ایمنی ضعیف روی سلامت چشم‌ها
علاوه بر خشکی چشم، ضعف سیستم ایمنی بدن اثرات منفی دیگری روی سلامت چشم خواهد داشت که شامل موارد زیر است:
عفونت‌های چشمی
افراد با سیستم ایمنی ضعیف ممکن است حساسیت بیشتری به عفونت‌های چشمی داشته باشند؛ عفونت‌های چشم ممکن است دارای منشأ ویروسی، باکتریایی یا قارچی باشند.
آلرژی چشمی
افراد با ضعف ایمنی ممکن است به راحتی با عوامل آلرژی‌زا در محیط اطراف واکنش نشان دهند؛ این واکنش‌ها ممکن است شامل خارش، قرمزی، تورم و ترشحات چشمی باشد.
مشکل در استفاده از لنزهای چشمی
افراد با سیستم ایمنی ضعیف ممکن است دچار مشکلات بیشتری در پذیرش لنزهای داخل چشم باشند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی