[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

بلایی که چاقی سر قلب شما می‌آورد، روزنامه شیراز نوین


صدآنلاین: مدت‌هاست که می‌دانیم، اضافه وزن یا چاقی می‌تواند فرد را مستعد ابتلا به شرایطی مانند فشار خون بالا یا دیابت کند و می‌تواند منجر به بیماری قلبی عروقی شود.
به گزارش صدآنلاین، اخیراً متخصصان کلینیک مایو گفته‌اند: چاقی می‌تواند به روش‌های کاملاً مستقل بر قلب تأثیر بگذارد.
دکتر فرانسیسکو لوپز- جیمنز متخصص قلب و عروق مایو، منابع موجود برای کمک به بیمارانی که با چاقی و بیماری قلبی مبارزه می‌کنند را توضیح می‌دهد.
چاقی می‌تواند به طرق مختلف بر قلب تأثیر بگذارد و نه تنها فرد را در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری قلبی عروقی قرار می‌دهد، بلکه می‌تواند تشخیص و درمان ‌این بیماری را دشوارتر کند.
به همین دلیل است که کاهش وزن از طریق اصلاح سبک زندگی اغلب توصیه می‌شود.
اما همیشه به ‌این سادگی نیست، زیرا زمانی که افراد ورزش می‌کنند علائمی ‌مانند درد عضلات را احساس می‌کنند و ممکن است بگویند اگر من ‌این علائم را داشته باشم، ترجیح می‌دهم ورزش نکنم، چرا که افراد دوست ندارند درد داشته باشند.
دکتر لوپز- جیمنز گفت: برخی از دارو‌های تجویز شده برای بیماری قلبی ممکن است کاهش وزن را دشوارتر کند. دارو‌هایی به نام مسدودکننده‌های بتا در واقع می‌توانند باعث افزایش وزن افراد شوند.
او گفت: برای بیماران مهم است که بدانند اگر برای برنامه‌های کاهش وزن استاندارد کار نکنند، گزینه‌های دیگری نیز وجود دارد. در واقع گزینه‌های دیگری مانند جراحی چاقی و دارو‌ها وجود دارد که می‌تواند به کاهش وزن بیماران کمک کند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی