[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

قرآن نسخه شفابخش آلام بشری است، روزنامه شیراز نوین


 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
مدیر فرهنگی صنعت آب و برق استان فارس از تلاش برای گسترش مفاهیم ارزشمند قرآنی در جامعه خبر داد.
حجت‌الاسلام زارع با تبریک دهه امامت و ولایت و فرارسیدن عید غدیر خم، به اهمیت بسط فعالیت‌های معنوی در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از فعالیت‌های اصلی وزارت نیرو در عرصه فرهنگی، برگزاری محفل‌ها و مسابقات قرآنی در سطح کشور است و در این راستا استان فارس میزبان محفل قرآنی با حضور تعدادی از قاریان برجسته کشوری و بین‌المللی و با اجرای گروه تواشیح طاها و همخوانی قرآنی بود.
وی با اشاره به این موضوع که در حاشیه این همایش کارگاه سبک زندگی قرآنی در استان فارس برگزار شد، اظهار داشت: قرآن نسخه شفابخش آلام بشری است و زندگی با مفاهیم قرآنی به گسترش اعتقادات الهی در جامعه منجر شده و باید از هر فرصتی برای فعالیت در این عرصه بهره برد.
این مقام عالی فرهنگی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به توطئه‌های اخیر غرب گفت: دشمنان غافل و نادان اسلام در برخی کشورها نسبت به مقابله با قرآن کریم پرداخته‌اند و این در حالی است که دستاوردهای اصلی محفل‌های قرآنی به گسترش برکات کلام الهی در جامعه انجامیده و توطئه‌های دشمنان بشریت را خنثی می‌کند.
حجت‌الاسلام زارع در این رابطه اظهار داشت: عمل به توصیه‌های مؤکد قرآن کریم در سطح جامعه سبب شده است تا دشمنان نسبت به فراگیرشدن کلام پروردگار متعال در جوامع اسلامی احساس خطر کرده و برای مقابله با این موضوع اقدام کنند.
وی با اشاره به این موضوع که جامعه قرآنی از الگوهای فاخری بهره‌مند است، افزود: اگر جامعه‌ای در پرتو کلام نورانی قرآن قرار بگیرد، با اخلاق معنوی به آرامش رسیده و گرایش کمتری نسبت به گناه و بزهکاری نشان می‌دهد.
مدیر فرهنگی صنعت آب و برق استان فارس در بخش دیگری از سخنانش گفت: هر جایی که محفل‌های قرآنی برپا شده، شاهد اثرات گهربار آن در جامعه بوده‌ایم و باید از این ظرفیت الهی به نحو ارزنده‌ای بهره‌مند شد.
حجت‌الاسلام زارع در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به این موضوع که در محفل انس با قرآن کریم که در استان فارس برگزار شد استقبال بی‌نظیری به عمل آمد، اظهار داشت: بیش از 250 نفر از همکاران و خانواده‌های آنان در وزارت نیرو در این مراسم معنوی حضور یافتند.
او در همین رابطه افزود: در تداوم فعالیت‌های فرهنگی، مسابقات قرآنی برای فرزندان همکار در وزارت نیرو در مقاطع کلاس پنجم تا دوازدهم در سطح استان فارس برگزار خواهد شد و هرساله بیش از 500 نفر از همکاران وزارت نیرو در استان فارس به همراه خانواده در جشنواره مسابقات قرآنی شرکت می‌کنند.
این روحانی در ادامه اظهار داشت: رسالت اصلی وزارت نیرو خدمت‌رسانی به مردم در حوزه انرژی است و به‌موازات آن به امور معنوی و فرهنگی نیز توجه ویژه‌ای داشته است. در زمینه عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر، صرفه‌جویی در مصرف انرژی و مهم‌تر از همه اقامه نماز فعالیت‌های پررنگی داریم.
حجت‌الاسلام زارع با اعلام این خبر که استان فارس در زمینه اقامه نماز به مدت ده سال مقام شایسته تقدیر را به خود اختصاص داده است، بیان داشت: این موفقیت به همت 75 روحانی که در شرکت‌های وابسته به صنعت آب و برق در استان فارس فعالیت دارند، محقق شده است.
مدیر فرهنگی صنعت آب و برق استان فارس در بخش پایانی سخنانش از برگزاری دوره‌های آموزشی، فرهنگی و ورزشی برای کارکنان و خانوده‌های آنان خبر داد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی