[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۱۹۸۹
  • دوره جدید

اهمیت طبخ غذا با روغن‌های خوراکی گیاهی، روزنامه شیراز نوین

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بر استفاده از روغن‌های خوراکی گیاهی در طبخ غذا تأکید کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، منصور رضایی با اشاره به روغن‌های گیاهی نظیر کلزا، سویا، آفتابگردان و جوانه گندم به‌عنوان منبع غنی ویتامین E، گفت: خوب است که در طبخ و فرآوری غذاها حتماً از انواع روغن‌های خوراکی گیاهی استفاده شود.
این دکترای تغذیه افزود: گرچه روغن ماهی، روغن زیتون و انواع مغزها  منابع خوب ویتامین E به شمار می‌آیند، اما نباید بیش از نیاز مصرف شوند زیرا منجر به اضافه‌وزن یا چاقی می‌شوند.
رضایی، سبزی‌ها و میوه‌های تازه را منبع غنی غذایی ویتامین C برشمرد و گفت: این ویتامین به دلیل وجود آنتی‌اکسیدان باعث افزایش مقاومت بدن نسبت به عفونت‌ها و افزایش جذب آهن و اسید فولیک در بدن می‌شود و نسبت به حرارت، نور و محیط قلیایی بسیار حساس است.
به گفته وی، مهم‌ترین منابع ویتامین C شامل مرکبات، فلفل سبز، کلم بروکلی، گل کلم، کلم برگ، گوجه‌فرنگی، سبزیجات برگی‌شکل سبز(سبزی خوردن)، اسفناج، کیوی، کدو حلوایی و سیب‌زمینی است و برای حفظ ویتامین‌های موجود باید میوه‌ها و سبزی‌ها تا حد امکان به صورت خام و تازه مصرف شوند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی