[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

آغاز ارزیابی خسارات در خان‌زنیان ، روزنامه شیراز نوین

 شهرام شاهد- گروه خبر 
ارزیابی مناطق آسیب‌دیده از زمین‌لرزه خان‌زنیان با حضور مدیرکل بنیاد مسکن فارس و ارزیابان این نهاد در شهرستان شیراز آغاز شد. به گفته مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس، مراحل ارزیابی مناطق آسیب‌دیده از زمین‌لرزه خان‌زنیان آغاز شده و خانه به خانه ادامه خواهد یافت. 
سید علیرضا حمیدی با اشاره به اینکه از ساعات نخست وقوع زمین‌لرزه در خان‌زنیان کارشناسان بنیاد در کنار مردم حضور یافتند، گفت: ارزیابان با حضور خانه به خانه و مشاهده سطح خسارات وارده ارزیابی لازم را انجام و به بنیاد مسکن شهرستان شیراز انتقال می‌دهند. وی اضافه کرد: با تأمین اعتبارات و منابع و تصویب اقداماتی که باید در راستای ترمیم خسارت‌ها در این منطقه صورت گیرد، در کوتاه‌ترین زمان ممکن بنیاد مسکن نسبت به جبران خسارت‌ها و اعطای تسهیلات بانکی در این منطقه مبادرت خواهد ورزید. مدیرکل بنیاد مسکن استان فارس با تأکید بر اینکه بنیاد در همه شرایط بحران در کنار مردم است، اضافه کرد: بنیاد مسکن آمادگی دارد تا در شرایط بحران در مناطق آسیب‌دیده حضور یابد و روند ارزیابی و تعیین خسارت‌ها را انجام دهد. مدیرکل بنیاد مسکن فارس همچنین بر لزوم مقاوم‌سازی بافت‌های فرسوده تأکید کرد و با اشاره به اینکه در طول ۲ سال گذشته ۲۳هزار و ۱۲۱ واحد با اعتبار ۱۶هزار و ۱۱۳میلیارد ریال مقاوم‌سازی شده است، افزود: از ابتدای تأسیس این بنیاد تاکنون هم حدود ۲۵۴هزار و ۷۷۶ واحد مسکن روستایی معادل ۶۷.۷ درصد واحدها مقاوم‌سازی، نوسازی و بازسازی شده‌اند.
وی به بیان تعداد واحدهای بازسازی شده پس از حوادث پرداخت و یادآور شد: از سال ۱۴۰۰ تاکنون تعداد ۸۳۶ واحد با اعتبار ۴هزار و ۸۲۵میلیارد ریال بازسازی شده و یک‌هزار و ۲۸۰ واحد در حال بازسازی است؛ این در حالیست که تعمیرات حدود ۲هزار و ۴۴۷ واحد با اعتبار یک‌هزار و ۲۲۴میلیارد ریال نیز انجام شده است.
به دنبال وقوع زمین‌لرزه چهار و 9 دهم ریشتری در منطقه خان‌زنیان شیراز، جلسه مدیریت بحران در محل بخشداری ارژن تشکیل شد. زلزله چهار و ۹ دهم ریشتری بامداد جمعه در منطقه خان‌زنیان شیراز هفت نفر مصدوم داشته است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی