[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۶
  • دوره جدید

علائم آنفلوانزا چیست؟، روزنامه شیراز نوین

آنفلوانزا علائمی دارد که در کودکان و بزرگسالان متفاوت ظاهر می‌شود و بر همین اساس درمان آنفلوانزا در افراد مختلف متفاوت است.
پیش از پرداختن به درمان آنفولانزا، آنچه مهم است شناخت علائم آن است که فرد را متوجه ابتلا به این بیماری می‌کند؛ پس شروع پاسخ‌گویی به سؤالات رایج شما درباره آنفلوانزای جدید و واکسن آنفلوانزا یا شیوه‌های مختلف درمان آنفلوانزا را با تعریف این بیماری و نشانه‌هایش انجام می‌دهیم. 
آنفلوانزا چیست؟
آنفلوانزا یک بیماری تنفسی مسری است که توسط ویروس‌های آنفلوانزا ایجاد می‌شود که بینی، گلو و گاهی اوقات ریه فرد را درگیر می‌کند. آنفلوانزا می‌تواند باعث بیماری خفیف تا شدید شده و حتی در برخی مواقع منجر به مرگ بیمار شود. بهترین راه برای پیشگیری از آنفولانزا، تزریق واکسن آنفلوانزا در هر سال است که خود این مسئله باید و نبایدهایی دارد که در ادامه خواهید خواند.
علائم آنفلوانزا
افرادی که به آنفلوانزا مبتلا هستند اغلب برخی یا همه این علائم را احساس می‌کنند:
تب یا احساس تب و لرز، سرفه، گلودرد، آب‌ریزش یا گرفتگی بینی، دردهای عضلانی یا بدنی، سردرد و خستگی؛ برخی از افراد ممکن است استفراغ و اسهال داشته باشند؛ اگرچه این امر در کودکان بیشتر از بزرگسالان است.
ویروس آنفلوانزا 
آنفلوانزای جدید و تغییرات ویروسی
هر ساله این مسئله را که آنفلوانزای جدید در میان مردم شیوع پیدا کرده را می‌شنویم که این مسئله در حقیقت به این شکل است که ویروس همان ویروس است، اما هر ساله با تغییراتی همراه می‌شود و به همین دلیل آن را آنفلوانزای جدید می‌نامند. به‌عنوان مثال سال‌های گذشته آنفلوانزای خوکی یا مرغی جزو موارد جدید بود و بعد از آنها، آنفلوانزای اسپانیایی عامل ابتلای بسیاری از مردم شد.
انواع آنفلوانزا
اگر به طور مختصر مفید بخواهیم انواع آنفلوانزا را برایتان بگوییم، می‌توان گفت 4 نوع ویروس آنفلوانزا وجود دارد؛ انواع A، B، C و D. ویروس‌های آنفلوانزای A و B در گردش هستند و باعث اپیدمی‌های فصلی بیماری می‌شوند. ویروس‌های آنفلوانزای A براساس ترکیبی از هماگلوتینین(HA) و نورآمینیداز(NA)؛ پروتئین‌های روی سطح ویروس، به زیرگروه‌هایی طبقه‌بندی می‌شوند.
درمان آنفلوانزا با دارو و درمان خانگی
درمان خانگی آنفلوانزا، شامل دامنه وسیعی از درمان‌ها می‌شود و شما به خوبی می‌دانید که برای درمان آن در منزل از چه روش‌هایی به‌عنوان سریع‌ترین راه درمان استفاده کنید. به طور خلاصه می‌توان گفت که بهترین دارو برای آنفلوانزا، در کنار داروهای تجویزشده پزشک متخصص، داروهای خانگی است که در مطلب زیر به طور کامل معرفی شده‌اند.
درمان فوری آنفلوانزا
می‌توانید برای سریع‌تر درمان شدن آنفلوانزا در خانه، نکات زیر را رعایت کنید.
هیدراته نگه‌داشتن بدن، مصرف ویتامین سی، خواب و استراحت کافی، مصرف عسل و لیمو، سوپ مرغ، بُخور درمانی، دوش بخار و گرم، غرغره کردن آب‌نمک گرم، مصرف دمنوش‌های ضدسرماخوردگی
آنفلوانزا در کودکان
آنچه در مورد این مسئله مهم باید توجه داشت استفاده از درمان‌های مطمئن در کودکان است که در کنار بحث مهم واکسن آنفلوانزا برای کودکان و عوارض واکسن آنفلوانزا در کودکان بایستی مورد توجه قرار گرفته و هرگز بدون مشورت پزشک، آنفلوانزای کودک نباید خوددرمانی شده و این واکسن برای او تزریق شود.
عوارض واکسن آنفلوانزا
عوارض جانبی واکسن بسیار خفیف است که در میان شایع‌ترین آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
درد ماهیچه‌ها، خستگی، تورم و سرخی در محل تزریق سرنگ که در برابر علائم آنفلوانزا خفیف است و زمان کوتاهی طول می‌کشد تا رفع شوند.
واکسن آنفلوانزا در بارداری و شیردهی
درمورد تزریق واکسن آنفلوانزا در حاملگی و شیردهی، هرگز بدون مشورت با پزشک نباید اقدامی صورت گیرد؛ حتی با وجود اینکه بسیاری تزریق واکسن آنفلوانزا در بارداری را توصیه می‌کنند باز هم پزشک متخصص بایستی شما را معاینه کامل کرده و تصمیم بگیرد.
بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوانزا
همان‌طور که در مطالب قبلی هم اشاره شد، بهترین زمان برای تزریق واکسن آنفلوانزا اوایل پاییز است، زیرا بدن در این مدت زمان آن را دارد تا قبل از فرا رسیدن زمستان و فصل آنفلوانزا، ایمنی خود را بالا ببرد.
چه غذایی برای آنفلوانزا خوب است؟
غذاهای سرشار از ویتامین D، میوه‌ها و سبزیجات حاوی ویتامین C، سبزیجاتی مثل کلم بروکلی و ... بهترین درمان‌های خانگی آنفلوانزا محسوب می‌شوند. علاوه بر این موارد در هنگام سرماخوردگی از مصرف غذای سرخ‌شده و چرب هم باید خودداری شود.
پیشگیری از آنفلوانزا
پیشگیری از آنفلوانزا در طب سنتی با همان شیوه‌های توصیه‌شده برای پیشگیری از آنفلوانزا در خانه انجام می‌شود که شامل رعایت بهداشت، تقویت سیستم ایمنی بدن، مصرف غذاهای سالم، ورزش و تحرک بدنی کافی و ... می‌باشد. 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی