[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۶
  • دوره جدید

هفته دهم لیگ یک یک پله سقوط برای هر دو تیم شیرازی، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
تیم‌های شیرازی حاضر در لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور، هفته دهم رقابت‌ها را بدون به ثمر رساندن یا دریافت گل به پایان رساندند.
بازی‌های هفته دهم جام آزادگان روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار شد و در یکی از مهم‌ترین پیکارها، تیم صدرنشین فجر شهید سپاسی عصر دیروز(جمعه) در ورزشگاه شهدای اسلامشهر به مصاف آریو رفت.
فجر شهید سپاسی با ترکیب علی غلامزاده، محمد آژیر، محمد امیدی فرد، سعید ایرانخواه، حمید ملکی، علی نجفی، سعید زارع، داوود رجبی، محمدرضا فلاحیان، علی فتحی و محسن سیفی به میدان آمد و عبدالصمد احمدی، حسین میرزاحسینی‌پور، حبیب افرا، داوود شاهواروقی، علی‌رضا رحمتی، امیر حسام همراه، وحید نعمتی، ایمان شوریابی، محمد غلامرضا، نوید کومار و مهدی یوسفی احمدآباد نیز در ترکیب آریو حضور داشتند. هدایت فجر شهید سپاسی بر عهده مهدی رجب‌زاده، بازیکن سابق این باشگاه بود و هدایت آریو را هم جواد زرینچه، بازیکن سابق استقلال تهران به عهده داشت. 
این مسابقه در پایان با تساوی بدون گل به پایان رسید تا فجر شهید سپاسی 20 امتیازی شود و با توجه به پیروزی خیبر خرم‌آباد برابر سایپا، صدر جدول را از دست بدهد.
دیگر نماینده شیراز در لیگ دسته اول فوتبال کشور نیز برابر حریفی از استان همسایه متوقف شد تا سریال ناکامی این تیم در بازی‌های خانگی ادامه پیدا کند. 
تیم‌های فوتبال شهر راز شیراز و نفت و گاز گچساران عصر پنج‌شنبه، ۱۱ آبان در ورزشگاه حافظیه شیراز و در هوایی ابری به مصاف هم رفتند. 
در این مسابقه وحید اصغرزاده، مهدی کربلایی، محسن آقایی، علی قربانخانی، میثم مرادی، علی حدادی فر، رضا خانی، ایمان غلامی، جلیل پناهی، ساسان جعفری‌کیا و امین رضایی از ابتدا در ترکیب نفت و گاز قرار گرفتند و مهرداد بشاگردی، فرزان دانا، محمد امینی، پیمان نامور، میلاد غریبی، روح‌الله صفویان پور، رضا آقابابایی، حسین فاضلی، کمال‌الدین نیک‌خوی، جواد نصیر و مجید بهروز برشنه نیز بازیکنان شهر راز را تشکیل می‌دادند.
هدایت شهر راز برعهده ستار زارع، بازیکن سابق باشگاه برق شیراز بود و هدایت نفت و گاز را هم پیروز قربانی، بازیکن سابق استقلال تهران به عهده داشت. 
در این مسابقه هر دو تیم در ارائه بازی تهاجمی و خلق موقعیت گل، بسیار ضعیف ظاهر شدند و شاهد یکی از بازی‌های کسل‌کننده جام آزادگان بودیم. 
در نهایت این بازی که از تماشاگر بسیار اندکی هم برخوردار بود با تساوی بدون گل به پایان رسید. 
سرمربی نفت و گاز گچساران در کنفرانس مطبوعاتی پس از این مسابقه، از عملکرد شاگردانش ابراز رضایت کرد و گفت: شاید برای کسانی که از بیرون بازی را می‌دیدند، نمایش لذت‌بخشی از دو تیم ارائه نشد، اما تیم ما بازی محکم و جانداری را ارائه داد و من از عملکرد بازیکنانم راضی هستم. 
پیروز قربانی در خصوص نحوه داوری این مسابقه نیز گفت: فکر می‌کنم قضاوت بدون مشکلی را شاهد بودیم؛ هیچ سوت اشتباهِ تأثیرگذاری از سوی داور شنیده نشد، شاید برخوردهایی در میانه میدان اتفاق افتاد که داور می‌توانست تصمیم دیگری بگیرد، اما در مجموع قضاوت بدون مشکلی را شاهد بودیم. 
قربانی در خصوص وضعیت زمین چمن ورزشگاه حافظیه نیز اظهار کرد: قطعاً نمی‌توان گفت این زمین کیفیت مطلوبی دارد، اما حداقل از زمین شهر ما(گچساران) بهتر است؛ ما با این زمین مشکل خاصی نداشتیم. 
وی در پایان صحبت‌هایش ضمن ابراز تأسف نسبت به وضعیت فوتبال شیراز، گفت: همیشه برای من جای سؤال بوده که چرا شهر زیبایی مثل شیراز که آدم از حضور در آن لذت می‌برد، تیمی در لیگ برتر ندارد؛ واقعاً باید از مسئولان این استان سؤال کرد که چرا برق و فجر شهید سپاسی همیشه در وضعیت مالی بدی قرار داشته‌اند، با اینکه صنایع بزرگ و منابع مالی خوبی در این شهر وجود دارد.  
اما بر خلاف پیروز قربانی، در چهره سرمربی شهر راز اثری از رضایت‌مندی دیده نمی‌شد. 
ستار زارع صحبت‌هایش را با یک کنایه آغاز کرد و گفت: فکر می‌کنم بهتر بود من قبل از سرمربی حریف به سالن کنفرانس می‌آمدم، چون ما در شهر خودمان غریب هستیم و میهمان به شمار می‌رویم. 
اشاره زارع به همان مسئله‌ای بود که باعث درخواست خروج بازی‌های خانگی این تیم از استان شده بود؛ اتفاقی که البته رخ نداد، اما گلایه‌ها همچنان باقی مانده است. 
سرمربی شهر راز در این‌باره توضیح داد: ما یک تیم نوپا هستیم که چندماه است تشکیل شده است؛ در این چند ماه فقط چند بار وارد زمین حافظیه شده‌ایم؛ فکر نمی‌کنم با نیم ساعت تمرین قبل از بازی، اتفاق خاصی برای این زمین رخ بدهد، اما این امکان را از ما گرفته‌اند. 
زارع ادامه داد: این بهانه نیست که نتوانیم اینجا نتیجه بگیریم؛ قطعاً باید بهتر شویم. منتظریم نیم‌فصل فرا برسد و بتوانیم بازیکنان بزرگی را بیاوریم و کیفیت تیم را بالا ببریم. من می‌جنگم برای بهتر شدن و مجموعه‌ای هم که با من کار می‌کند باید بهتر از این عمل کند.
شهر راز با این تساوی ۱۶ امتیازی شد و با یک پله نزول نسبت به هفته قبل، در رتبه هفتم جدول ایستاد؛ نماینده گچساران نیز با ۱۷ امتیاز تیم پنجم جدول است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی