[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۶
  • دوره جدید

شراکت فارس و قطر در حوزه انرژی، روزنامه شیراز نوین

استاندار فارس از برگزاری نهمین دوره اجلاسیه مشترک ایران و قطر در حوزه انرژی به میزبانی این استان توسط اتاق بازرگانی خبر داد. به گزارش شیرازنوین محمدهادی ایمانیه با حضور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این اجلاسیه در آذرماه امسال با حضور 120 نفر از تجار و مسئولان اقتصادی کشور قطر برگزار می‌شود، اظهار داشت: با برگزاری این اجلاسیه، گام‌های بسیار خوبی برای آینده اقتصادی استان برداشته خواهد شد.
وی افزود: پیش از این شش بار این اجلاسیه مشترک در تهران و پس از آن در اصفهان و مشهد برگزار شده و نهمین دوره آن نیز در شیراز برگزار خواهد شد.
استاندار فارس همچنین با بیان اینکه اهتمام جدی به بحث جذب سرمایه‌گذاری در دستور کار قرار دارد، گفت: دو روز در هفته رودررو با سرمایه‌گذاران به گفت‌وگو می‌نشینیم تا به درخواست‌ها و رفع مشکلات آنها بلاواسطه رسیدگی شود.
ایمانیه مهم‌ترین درخواست سرمایه‌گذاران را در این نشست‌ها، اخذ تسهیلات و وام‌های بانکی اعلام کرد و افزود: اگر مشکل سرمایه‌گذاران در حوزه‌های آب، برق، گاز، راه، گردشگری، منابع طبیعی و... باشد، تمام تلاش خود را خواهیم کرد تا موانع را برطرف کنیم؛ اما ارائه تسهیلات بانکی دست ما نیست و بانک‌ها محدودیت‌های خاص خود را دارند. وی اضافه کرد: البته به دنبال راه‌های دیگری به جز اخذ تسهیلات بانکی برای تأمین منابع سرمایه‌گذاران از طریق ورود به بازار‌های سرمایه‌ای غیربانکی و مؤسسات تأمین مالی هستیم.
استاندار فارس با اشاره به اینکه ستاد اجرایی فرمان امام در استان تا حدودی به بخش تأمین منابع مالی ورود کرده است، گفت: البته مبلغ اعطایی زیاد نیست و به صورت مشارکت در امر سرمایه‌گذاری اعطا می‌شود.
ایمانیه تصریح کرد: البته برابر قرارداد اولیه سرمایه‌گذار با ستاد اجرایی فرمان امام، هر زمان سرمایه‌گذار آماده بازگشت منابع مالی دریافتی باشد، ستاد موظف است سهم مشارکت را به سرمایه‌گذار واگذار کند.
وی با تأکید بر اینکه برای جذب سرمایه‌گذاری راه‌های میان‌بر متعددی را پیش‌بینی و استفاده کرده‌ایم، گفت: در سفر اخیر ریاست‌جمهوری به استان، 550میلیارد تومان تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری امضا شد که بخشی از آن، مربوط به ایرانیان حوزه خلیج فارس بود.
استاندار فارس خاطرنشان کرد: همواره در کنار بخش خصوصی هستیم و تلاش می‌کنیم مشکلات را به حداقل برسانیم.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی