[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۶
  • دوره جدید

شهرداری شیراز: شهرداری شرکت آبفای شیراز نیست، روزنامه شیراز نوین

شهرداری شیراز در پی انتشار خبری با تیتر «دپوی فاضلاب شهری در آب‌انبار کریم‌خانی مسجد وکیل شیراز!» جوابیه‌ای صادر کرد. اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز، اعلام کرد: به استناد ماده یک قانون تشکیل شرکت‌های آب و فاضلاب ایجاد و بهره‌برداری تأسیسات مربوط به جمع‌آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب شهرها در داخل محدوده قانونی شهرها به عهده وزارت نیرو و شرکت مستقلی به نام شرکت آب و فاضلاب است؛ پس شهرداری‌ها مسئولیتی در زمینه جمع‌آوری و دفع فاضلاب شهری ندارند.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، در پی انتشار خبری با تیتر «دپوی فاضلاب شهری در آب‌انبار کریم‌خانی مسجد وکیل شیراز!» در یکی از خبرگزاری‌ها، اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز جوابیه‌ای صادر و اعلام می‌دارد: به استناد ماده یک قانون تشکیل شرکت‌های آب و فاضلاب ایجاد و بهره‌برداری تأسیسات مربوط به جمع‌آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب شهرها در داخل محدوده قانونی شهرها به عهده وزارت نیرو و شرکت مستقلی به نام شرکت آب و فاضلاب است؛ پس شهرداری‌ها مسئولیتی در زمینه جمع‌آوری و دفع فاضلاب شهری ندارند.
شهردار منطقه تاریخی فرهنگی (منطقه ۸) همواره با هیئت‌امنای مسجد و بازار وکیل همکاری فی‌مابین دارد و اقدامات مؤثری نیز در ایجاد شبکه دفع آب‌های سطحی انجام داده است.
همکاری با سایر نهادها نیز در حدود وظایف و اختیارات مورد تأکید بوده، اما طبق قانون جمع‌آوری و دفع فاضلاب شهری برعهده دستگاه متولی است.
همچنین پیرو مکاتبه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان فارس و همکاری شورای بازار وکیل در خصوص واگذاری یک دستگاه پمپ لجن‌کش از شهرداری منطقه ۸ جهت آب‌انبار کریم‌خانی مسجد وکیل، این موضوع توسط واحد تأسیسات شهرداری منطقه مذکور هماهنگ و انجام و مقرر شد که اداره‌کل میراث‌فرهنگی تحویل گیرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی