[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

امر به معروف با رعایت احترام به افراد، روزنامه شیراز نوین

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در نشست هم‌اندیشی و کارگاه آموزشی امر به معروف و نهی از منکر، تحقق اهداف این حوزه را نیازمند دستیابی به رویکردی جمعی عنوان کرد. به گزارش شیرازنوین به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، رئیس دانشگاه در گردهمایی رابطان شوراهای امر به معروف و نهی از منکر دانشگاه، با اشاره به فعالیت‌های دشمنان اسلام و انقلاب برای تأثیرگذاری بر جامعه به ویژه جوانان گفت: در مدت حدود دو سال گذشته، دشمن با هدف ضربه زدن به کشور و نظام، با تبلیغات گسترده و بهره‌مندی از فضای رسانه‌ای سعی داشته تا فضای جامعه را تحت تأثیر قرار دهد، اما با هدایت و ارشادهای مقام معظم رهبری و تلاش دلسوزان نظام، اکنون دشمن عقب نشینی کرده و لازم است کارهایی مانند «امر به معروف» و «نهی از منکر» با دقت بیشتری انجام شود.
دکتر «سید وحید حسینی» افزود: در مجموعه سلامت و محیط‌های بهداشتی، درمانی، آموزشی و اداری نیز لازم است امر به معروف و نهی از منکر اجرا شود؛ اما لازم است این امر به درستی و رعایت اصول، انجام گیرد.
او با تأکید بر اینکه همه باید آمر به معروف و ناهی از منکر باشیم، اضافه کرد: مسئله امر به معروف و نهی از منکر از فروع دین اسلام و مسئله‌ای مهم و واجب است که باید با تدبیر و برنامه‌ریزی مناسب انجام شود؛ امر به معروف و نهی از منکر موضوعی است که باید به صورت جمعی موردتوجه قرار گیرد و در این زمینه لازم است تمام ارکان مجموعه سلامت احساس مسئولیت کنند.
رعایت احترام افراد در موضوع امر به معروف، دیگر تأکید رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز بود. او در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه در غزه تمام اصول انسانی و حقوق بشر پایمال شده است، افزود: اما با تبلیغات رسانه‌ای صهیونیست و کشورهای غربی، جایگاه حق و باطل، وارونه نمایش داده شده است.
دکتر حسینی برگزاری این‌گونه گردهمایی‌ها و همایش‌ها را مفید و مؤثر برشمرد و تأکید کرد: باید به‌گونه‌ای عمل کنیم که تلاش‌ها و اقدامات در زمینه امر به معروف و نهی از منکر با کار کارشناسی، جمعی و همگانی انجام شود و مستمر باشد.
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز در این نشست گفت: رابطان شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در واحدهای زیرمجموعه دانشگاه وظیفه بزرگ و جایگاهی ارزشمند دارند که می‌توانند در ترویج مسائل فرهنگی در حوزه سلامت کارگشا باشند. دکتر «محمدحسین انباردار» افزود: رابطان شوراهای امر به معروف و نهی از منکر موضوعات مختلف را در واحدهای خود بررسی و نتایج آن را به مسئولان دانشگاه ارائه کنند؛ در حوزه امر به معروف و نهی از منکر به دلیل وسعت و گستردگی، کارها باید به صورت شبکه‌ای و جمعی انجام شود. او اضافه کرد: در این نشست‌ها و کارگاه‌های آموزشی لازم است رابطان واحدها ایده‌ها و خلاقیت‌های اجراشده در حوزه فعالیت خود را ارائه کرده و این اقدامات را به اشتراک بگذارند تا همه بتوانند از آنها بهره‌مند شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی