[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

توانیر متعهد به تأمین برق صنایع است، روزنامه شیراز نوین

به گزارش دریافتی شیرازنوین، در جلسه مدیران عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس و شرکت توزیع برق شیراز بر لزوم تعامل وهمکاری برای تأمین پایدار برق شهرک‌های صنعتی تأکید شد. مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: تأمین زیرساخت‌های تولید در شهرک‌های صنعتی بدون حمایت، همراهی و کمک دستگاه‌های خدمات‌رسان امکان‌پذیر نیست.
سید مصطفی هاشمی در جلسه بررسی مسائل و مشکلات برق شهرک‌ها و نواحی صنعتی واقع در حوزه شرکت توزیع برق شیراز با قدردانی از حمایت‌های این شرکت در زمینه رفع مشکلات تأمین برق شهرک‌ها و نواحی صنعتی گفت: توسعه صنعتی و ایجاد اشتغال پایدار در شهرک‌های صنعتی بدون حمایت و همراهی دستگاه‌های خدمات‌رسان امکان‌پذیر نیست و تحقق این امر مستلزم یاری و کمک همه دستگاه‌هاست.
وی با بیان اینکه در حوزه شرکت توزیع برق شیراز زمینه تأمین برق و برق‌رسانی به شهرک‌های صنعتی به عنوان یک زیرساخت اصلی و مهم در تولید و صنعت، شاهد وجود تعامل و همکاری و هم‌افزایی هستیم، گفت: در یک سال گذشته اتفاقات خوبی رخ داده که نتیجه مهم آن رفع مشکلات صنعتگران در زمینه تأمین برق است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به ظرفیت‌های بند م تبصره 15قانون بودجه امسال که بر اساس آن برق‌رسانی به شهرک‌های صنعتی را در تعهد شرکت توانیر قرار داده و اعتبارات آن نیز پیش‌بینی شده است، گفت: استفاده از ظرفیت‌های قانونی این مصوبه می‌تواند گره‌گشای طرح‌های تأمین برق در شهرک‌های صنعتی باشد.
هاشمی در ادامه با اشاره به پیشنهادات این شرکت در دور دوم سفر ریاست‌جمهوری به استان فارس گفت: احداث پست سوم برق در شهرک صنعتی بزرگ شیراز با هدف افزایش ظرفیت و پایداری شبکه توزیع در این شهرک صنعتی، احداث پست‌های برق در شهرک‌های صنعتی دارویی بیضا و برمشور، مشارکت در طرح‌های تأمین برق با شرکت توانیر و تأمین 86 مگاوات برق از شبکه‌های عبوری از مواردی است که توافقات آنها نیز انجام شده و با ابلاغ رسمی مصوبات و اجرای آنها شاهد تحول بی‌سابقه در تأمین زیرساخت برق شهرک‌های صنعتی خواهیم بود. وی در ادامه با اشاره به برنامه این شرکت برای راه‌اندازی دو شهرک جدید تخصصی صنفی و صنایع دستی در شیراز بر تعامل و همکاری شرکت توزیع برق شیراز برای تأمین برق این شهرک‌ها تأکید کرد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در ادامه با اشاره به اجرای خط انتقال برق شهرک دارویی بیضا گفت: این خط دومداره با اعتبار 170میلیارد ریال با ظرفیت حدود 12 مگاوات برق به طول 11 کیلومتر از پست برق بیضا تا شهرک صنعتی با پیشرفت فیزیکی 90 درصدی در مرحله اجرا قرار دارد که با بهره‌برداری از آن، برق این شهرک صنعتی تأمین می‌شود.
وی همچنین از پیشرفت فیزیکی 95 درصدی خط انتقال برق شهرک صنعتی فتح‌آباد مرودشت خبر داد و گفت: روند عملیات اجرایی این طرح که به علت بروز برخی مشکلات چند سالی کند شده بود، با رفع مشکلات تسریع یافته و در آستانه بهره‌برداری قرار گرفته است. 
در این جلسه مسائل و مشکلات برق‌رسانی و تأمین برق شهرک‌ها و نواحی صنعتی بزرگ شیراز، برمشور، سروستان2، سپیدان، پاسارگاد و مرودشت رسیدگی و بررسی شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی