[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۶
  • دوره جدید

مراقبت ویژه دندان‌پزشکان از سلامت دندان‌هایشان، روزنامه شیراز نوین

همه انسان‌ها در زندگی روزمره خود کارهایی انجام می دهند که ممکن است به سلامت دندان‌ها آسیب برساند؛ پس بهتر است مواردی که برای دندان‌هایتان مضر هستند را بشناسید.
به گزارش نمناک، دندان‌پزشکان هر ساله بیماران بی‌شماری را می‌بینند که دندان‌های‌شان را به خاطر تماس با چیزهای نامناسب از بین برده‌اند؛ اما جالب است که خود دن‌دانپزشکان از چند مورد مضر اجتناب می‌کنند که در این قسمت از بهداشت و سلامت دهان و دندان، آن‌ها را معرفی می‌کنیم.
لیمو
لیموها جز میوه‌ها هستند و می‌توانند به دندان‌ها آسیب برسانند؛ خیلی از افراد عادت دارند لیمو را مدت طولانی آن در دهان خود نگه دارند؛ از آنجا که لیمو بسیار اسیدی است؛ منجر به فرسایش مینای دندان شده و تعادل ایده‌آل اسید و قلیایی دهان یا همان PH را به هم می‌ریزد.
یخ
بسیاری از افراد دوست دارند یخ بجوند، اما انجام این کار هم به دندان‌ها آسیب می‌رساند و گاهی اوقات ممکن است به تاج دندان هم لطمه وارد شود؛ پس توصیه می‌شود که نوشیدنی‌های یخ‌دار ننوشید و یا از نی استفاده کنید.
درپوش فلزی بطری‌ها
با باز کرن این درپوش‌ها ممکن است دندان خود را به طور کامل از دست بدهید و مجبور شوید تاج آن را ایمپلنت کنید. واقعاً ارزشش را ندارد، بگذارید یک ابزار مناسب این کار را برایتان انجام بدهد.
درپوش پلاستیکی بطری‌ها
با باز کردن این درپوش‌ها نه تنها دندان‌های‌تان می‌شکند، بلکه عضله و مفصل فکی گیجگاهی‌تان هم دچار درد و مشکل می‌شود؛ به‌جای این کار از زور بازوهای خود استفاده کنید.
مسواک دیگران
استفاده از مسواک یک فرد دیگر نه تنها باعث انتقال کلی باکتری به دهان شما می‌شود، بلکه ریسک سرایت بیماری آن شخص به دهان شما را هم در پی خواهد داشت. باکتری‌هایی که باعث خرابی دندان می‌شوند، می‌توانند از طریق به اشتراک‌گذاری مسواک‌ها بیشتر شوند.
ناخن‌ها
جویدن ناخن می تواند لبه‌های دندان‌های جلوی شما را صاف کند؛ از طرفی هم باعث ایجاد ترک در مینای دندان می‌شود. 
این کار فک را در حالت غیر طبیعی قرار می‌دهد که می‌تواند به مفاصل آن فشار وارد کند و دچار سایش شده و در طولانی‌مدت درد دندان، گوش‌ها و فک را در پی خواهد داشت.
آب‌نبات‌های سفت
10 دقیقه طول می‌کشد تا آب‌نبات‌های سفت در دهان حل شوند و به همین خاطر فرد را وسوسه می‌کند که آن‌ها را بجوند، اما این کار می‌تواند به ترک خوردن دندان‌ها منجر شود.
کلید
گاهی ممکن است وسوسه شوید کلیدهای‌تان را با دهان بکشید یا نگه دارید، اما این کار هم به ضرر دندان‌هاست.؛ علاوه بر ترک خوردن، باکتری‌های این اشیای فلزی هم وارد دهان شده و ممکن است شما را بیمار کنند.
خودکار، کلیپس کاغذ و پاک‌کن
جویدن سر ِخودکار یا چیزهایی مثل مداد یا پاک‌کن هم اصلاً توصیه نمی‌شود؛ این‌ها هم علاوه بر انتقال باکتری، روی دندان‌ها و لبخندتان تأثیر منفی می‌گذارند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی