[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

حفظ بافت تاریخی تا تفویض اختیار تام، روزنامه شیراز نوین

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس، ستاد بازآفرینی شهری صبح دیروز به ریاست دکتر محمدهادی ایمانیه استاندار و سایر اعضا در سالن شهید سلیمانی برگزار شد.
استاندار فارس در این جلسه بر ضرورت برگزاری منظم جلسات ماهیانه تأکید کرد و گفت: بعضاً مشاهده می‌شود به دلایل غیرمنطقی برگزاری جلسات به تعویق می‌افتد. در غیاب بنده با حضور معاونت عمرانی جلسات منظم را برگزار کنید. وی افزود: جلسات یک هفته در میان مدیرکل شهری استان، شهردار شیراز و مدیرکل راه و شهرسازی استان برگزار و نتایج آن به دفتر بنده ارائه شود.
دکتر ایمانیه خواستار حل مسائل قبل از ورود به جلسه ستاد بازآفرینی شد و تصریح کرد: مسائل ملی را بنده موظف هستم در سطح کلان پیگیری کنم. اگرچه جایگاه فارس از متوسط کشور بالاتر است، ولی در رتبه‌بندی‌های کشور باید جایگاه بهتری داشته باشید. وی با بیان اینکه بخشی از بافت‌های فرسوده در بافت تاریخی قرار دارد، اظهار داشت: طبق قوانین در بازآفرینی شهری می‌بایست درصدی از بنا برای پارکینگ لحاظ شود؛ در صورتی که اولویت اول ما حفظ بافت تاریخی است. لذا تدابیری اتخاذ شود تا در بافت تاریخی پارکینگ‌ها به‌صورت تجمیعی دیده شود. نماینده عالی دولت در فارس در پایان نیز ستاد بازآفرینی شهری را مکلف کرد اختیار کامل خود را در جنوب استان، به اداره کل راه و شهرسازی لارستان تفویض نماید.


 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی