[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

فعالیت بیش از ۴۰۰ کتابخانه در مساجد فارس، روزنامه شیراز نوین

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد استان خبر داد:
فعالیت بیش از ۴۰۰ کتابخانه
در مساجد فارس

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد فارس ضمن تشریح برنامه‌های هفته کتاب و کتاب‌خوانی در کتابخانه‌های مساجد استان، گفت: ۳۶۹ کتابخانه مخزن‌دار و ۳۵ کتابخانه باز شبستانی در مساجد فارس فعالیت دارند.
حجت‌الاسلام حسین امیدی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی‌هنری مساجد استان فارس روز ۲۳ آبان در آستانه فرارسیدن هفته کتاب و کتاب‌خوانی، ضمن تشریح برنامه‌های کتابخانه‌های مساجد در این ایام، گفت: ۳۶۹ کتابخانه مخزن‌دار و ۳۵ کتابخانه باز شبستانی در مساجد فارس فعالیت دارند و می‌توان گفت که کتابخانه‌های مساجد، ظرفیتی در دل خانه‌های خداست که به واسطه آن اهالی محله می‌توانند از آن برای فعالیت‌های علمی و پژوهشی استفاده کنند.
وی ضمن تشریح برنامه‌های هفته کتاب و کتاب‌خوانی در کتابخانه‌های مساجد استان، افزود: برپایی نمایشگاه‌های کتاب در مسجد برای استفاده مردم محله، تقدیر از فعالان حوزه کتاب، تکریم کتابداران، بازدید از کتابخانه‌های مساجد شیراز با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و تقدیر از اعضای فعال کتابخانه از برنامه‌های هفته کتاب و کتاب‌خوانی است. حجت‌الاسلام امیدی از برپایی طرح «شنبه‌های کتاب» در کتابخانه‌های مساجد استان فارس خبر داد و خاطرنشان کرد: این طرح به مدت ۲ سال است که از سوی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور، با هدف معرفی کتاب‌های مفید برای مردم محله و نمازگزاران به همت کانون‌های مساجد استان برگزار می‌شود که در این ایام کتاب‌هایی نیز معرفی خواهد شد.
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فارس اجرای طرح «پالایش کتاب» را دیگر برنامه‌های حوزه کتاب و کتاب‌خوانی عنوان و تأکید کرد: در قالب این طرح، کتاب‌های کتابخانه‌های مساجد به‌روزسانی و کتاب‌های نو جایگزین کتاب‌های کهنه خواهد شد و در این طرح کتاب‌های خوبی به کتابخانه‌ها تحویل 
شده است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی