[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۶
  • دوره جدید

پروژه رساله دکتری دانشجوی دانشگاه شیراز، برگزیده رقابت ملی فن‌تز شد، روزنامه شیراز نوین

پروژه رساله دکتری دانشجوی دانشگاه شیراز، برگزیده رقابت ملی فن‌تز شد

به‌گزارش روابط‌عمومی دانشگاه شیراز، پروژه رساله دکتری هاجر سلیمانی دانشجوی دکتری کشاورزی دانشگاه شیراز، در رقابت ملی فن‌تز (طرح حفاظت از دستاوردهای فناورانه) که از سوی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری برگزار می‌شود، به‌عنوان تنها طرح برگزیده در زمینه کشاورزی، موفق به کسب لوح تقدیر و حمایت ثبت اختراع داخلی از سوی کانون مدیریت دارایی‌های فکری شد.
طرح حفاظت از دستاوردهای فناورانه با هدف فرهنگ‌سازی و ارزش‌آفرینی از پایان‌نامه و رساله‌های مرتبط با فناوری‌های جهت‌ساز و با خروجی‌های قابل‌ثبت در مراجع بین‌المللی و معتبر با عنوان یک رویداد حمایتی است. چشم‌انداز این مسیر حمایت از ثبت اختراعات و کمک به فرایند ساخت و ابداع فناوری ترویجی و تجاری‌سازی پایان‌نامه و رساله‌های مستعد ثبت اختراع است. 
این برنامه از طرف معاونت علمی فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری برگزار می‌شود و فراخوان این طرح، در ۱۵ شهریورماه 1402 اعلام شد که شرکت‌کنندگان ملزم به ارائه مستند دستاوردهای خود بوده‌اند. در این رقابت بعد از ارزیابی در چند مرحله، ۱۱ طرح به‌عنوان طرح برگزیده انتخاب شدند. آیین پایانی فن‌تز نیز در هشتم آبان‌ماه، در سالن شهید مدرس انستیتو پاستور ایران برگزار شد. در این برنامه که جمعی از دانشگاهیان، معاونان وزارتخانه‌های علوم و بهداشت، مدیران معاونت علمی و ستاد‌های توسعه فناوری، مدیران صنعت و رؤسای برخی از دانشگاه‌ها حضور داشتند، برندگان و راه‌یافتگان به ادامه مسیر «فن‌تز» معرفی و تقدیر شدند. در این میان، از آزمایشگاه قارچ‌شناسی بخش گیاه‌پزشکی دانشکده کشاورزی دانشگاه شیراز طرح «فرمول‌بندی یک سم ‌زیستی گیاهی جدید برای رهایش تحت کنترل با استفاده از سنت ذرات نانو» مربوط به پروژه رساله دکتری هاجر سلیمانی، دانشجوی دکتری بیماری‌شناسی گیاهی، به راهنمایی دکتر رضا مستوفی‌زاده قلم‌فرسا،  استاد بخش گیاه‌پزشکی به مرحله‌ آخر رسید و به‌عنوان تنها طرح برگزیده در زمینه کشاورزی، موفق به کسب لوح تقدیر و حمایت ثبت اختراع داخلی از کانون مدیریت دارایی‌های فکری شد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی