[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

اکران نسخه ترمیم‌شده اثری از کیارستمی در هلند، روزنامه شیراز نوین

نسخه ترمیم‌شده فیلم مستند-داستانی «قضیه شکل اول، شکل دوم» زنده‌یاد عباس کیارستمی در سی‌‌و‌ششمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند آمستردام هلند «ایدفا» به نمایش درمی‌آید.
به گزارش ایرنا از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، «قضیه شکل اول، شکل دوم» روزهای ۲۱ و ۲۵ آبان‌ماه امسال(۱۲ و ۱۶ نوامبر ۲۰۲۳) در فرمت DCP و با زیرنویس انگلیسی برای مخاطبان فیلم‌ کلاسیک این دوره از جشنواره به نمایش درمی‌آید.
جشنواره جهانی فیلم مستند آمستردام با نام اختصاری «ایدفا» بزرگترین جشنواره فیلم مستند در سراسر جهان شناخته می‌شود که از سال ۱۹۸۸ به صورت سالانه در شهر آمستردام هلند برگزار شده است. این جشنواره محل نمایش آثار مستند قابل فهم، خلاق، بدیع و آثاری که بینش‌های جدیدی به جامعه ارائه می‌دهند، است.
این فیلم ۵۳ دقیقه‌ای به صورت رنگی از تولیدات سال ۱۳۵۸ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است که نویسندگی، کارگردانی و تدوین آن را زنده‌یاد عباس کیارستمی بر عهده داشته و هوشنگ بهارلو آن را با فرمت ۱۶ میلی‌متری فیلم‌برداری کرده است.
در خلاصه فیلم مستند-داستانی «قضیه شکل اول، شکل دوم» آمده است: «هفت پسر دبیرستانی از کلاس درس اخراج می‌شوند، معلم تهدیدشان می‌کند که اگر اسم کسی را که با صدای ضربِ مداد روی میز، نظمِ کلاس را بر هم می‌زده به او نگویند، یک هفته از حضور در کلاس درس منع خواهند شد و ...»
سی‌‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند آمستردام «ایدفا» از ۱۷ تا ۲۸ آبان‌ماه امسال(هشتم تا ۱۹ نوامبر ۲۰۲۳) در کشور هلند در حال برگزاری است.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی