[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۶
  • دوره جدید

لایحه بودجه ۱۴۰۳ نهایی می‌شود، روزنامه شیراز نوین

سخنگوی دولت از نهایی‌شدن لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ طی دو جلسه پیش ‌روی هیئت دولت خبر داد. به گزارش ایرنا، «علی بهادری جهرمی» دیروز در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره آخرین وضعیت تدوین بودجه سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: ادامه بررسی لایحه بودجه سال آینده، روز چهارشنبه هم در هیئت دولت دنبال شد که تقریباً دور اول بررسی متون پیشنهادی سازمان برنامه و بودجه، پایان یافت. به نظر می‌رسد در دو جلسه آینده، لایحه بودجه نهایی شود.
وی به ارائه گزارشی از سوی معاونت علمی ریاست‌جمهوری درباره میزان حمایت از نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: وزارت نفت و نیرو، به ترتیب رتبه‌های اول و دوم را در زمینه حمایت از نخبگان کسب کردند.
سخنگوی دولت تصریح کرد: وزارت نیرو با ۶ برابر شدن تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان طرف قرارداد این وزارتخانه به حدود یک‌هزار و ۵۰ شرکت رسیده است و نوآوری‌های متعددی در حال انجام است.
بهادری جهرمی به گزارش رئیس کل بانک مرکزی درباره نرخ‌ رشد اقتصادی هم اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی‌های خوبی برای افزایش نرخ رشد اقتصادی نسبت به سال گذشته انجام شده و در برخی حوزه‌ها مانند حوزه نفت، نرخ رشد بالاتر از پیش‌بینی‌ها بوده است.
وی گفت: در برخی حوزه‌ها با توجه به اینکه میزان رشد قابل قبول بوده، اما به اندازه پیش‌بینی‌ها رشد حاصل نشده و به همین دلیل رئیس‌جمهور دستور تشکیل کارگروه‌های اختصاصی را صادر کرده است تا نرخ رشد در حوزه‌های خاصی که به توجه بیشتر نیاز دارد، روند بهتری داشته باشد. سخنگوی دولت به گزارش وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره حمایت‌های دولت در حوزه کتاب در جلسه دیروز نیز اشاره کرد و اظهار داشت: از جمله اقداماتی که در این حوزه انجام شده است، می‌توان به رشد چاپ و نشر کتاب و رویدادهای که در دو سال گذشته صورت گرفته، اشاره کرد. به گفته بهادری جهرمی در جلسه هیئت دولت، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گزارشی از حمایت‌های دولت در حوزه کتاب و اقداماتی که در این حوزه انجام شده است، مثل رشد چاپ و نشر کتاب و رویدادهایی که در دو سال گذشته انجام شده را ارائه کرد.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی