[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۶
  • دوره جدید

یاقوت شیراز شهرت جهانی دارد، روزنامه شیراز نوین

 سعیدرضا امیرآبادی- گروه خبر
نخستین جشنواره انار و خرمالو قصردشت شیراز افتتاح شد. این مراسم با حضور شهردار کلان‌شهر شیراز و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر و حضور پرشور شهروندان و همراهی اصحاب رسانه برگزار شد.
 اعتبارافزایی؛ از انار تا خرمالو
شهردار کلان‌شهر شیراز در آیین افتتاح جشنواره خرمالو و انار قصردشت شیراز گفت: در حال حاضر جشنواره خرمالو و انار در مقطع شهری در حال برگزاری است و تلاش خواهیم کرد این جشنواره در سال ۱۴۰۳ در سطح ملی برگزار شود.محمدحسن اسدی اظهار کرد: در سطح دنیا ایران کشوری شناخته شده است، اما کلان شهری همچون شیراز به دلیل ویژگی‌های متفاوت آن به ویژه باغات قصردشت شهرت بسیار زیادی دارد. وی افزود: طی چهل سال گذشته مساحت باغات قصردشت قریب به ۳هزار هکتار بوده و امروز این میزان به یک‌هزار هکتار تقلیل یافته است. این در حالی است که هنوز این تفکر وجود دارد که برخی باغات سیاه‌درخت هستند و باید درختان آن قطع شود؛ اما این تفکر صحیح نیست و با توجه به اینکه محصول این درختان انار و خرمالوست، باید حفظ و گسترش آن صورت گیرد.
 صیانت از باغ‌ها در دستور کار است
شهردار شیراز با تأکید بر اینکه برای باغداران باید اقدام لازم انجام شود تا صرفه اقتصادی برای آنها ایجاد شود، گفت: کمک به باغداران به نوعی سرمایه‌گذاری است و هر اقدامی که در خصوص ترویج باغات صورت گیرد که به سودآوری منجر شود، به اقتصادی کردن باغات کمک خواهد کرد.اسدی با اشاره به اینکه باغات قصردشت و درختان خرمالو و انار میراث گران‌بهای چندساله این کلان‌شهر است، از برگزاری جشنواره گل انار در هفته شیراز در اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۳ خبر داد. وی اضافه کرد: در حال حاضر جشنواره خرمالو و انار در مقطع شهری در حال برگزاری است و تلاش خواهیم کرد این جشنواره در سال ۱۴۰۳ در سطح ملی برگزار شود.شهردار شیراز اظهار کرد: امروز با برگزاری این جشنواره می‌توان خرمالو و انار را به عنوان یک برند مخصوص شهر شیراز معرفی کرد. اسدی ادامه داد: حمایت همه‌جانبه و بی‌چون و چرا از باغداران مهم‌ترین موضوعی است که در برگزاری این جشنواره باید آن را مدنظر داشت. وی همچنین افزود: ساخت و ساز، بسته شدن راه‌آب‌ها و خشک شدن قنات‌ها موضوعات پرتکراری است که باغداران قصردشت آن را مطرح می‌کنند و از مجموعه مدیریت شهری تسهیل برای ایجاد مسیر دسترسی مناسب را درخواست دارند.
 وعده آبادگری باغات قصرالدشت
شهردار شیراز در این مراسم یک مطالبه همه‌جانبه را از متولیان ستاد آبادگری باغات قصردشت و شهردار منطقه شش عنوان و تصریح کرد: باید حمایت همه‌جانبه از باغدار صورت گیرد؛ چراکه باغداری کاری بسیار سخت و پرهزینه است، لذا باید باغات را به سودآوری رساند و بتوانیم مشکلات باغداران را به حداقل برسانیم. اسدی با اشاره به علاقه مردم شیراز به فضای سبز و باغات قصردشت از اجرای دو پروژه نوید داد و گفت: پروژه پل زندگی و پروژه دهکده گردشگری از جمله طرح‌های اجرایی است. نخستین جشنواره انار و خرمالو قصردشت شیراز در راستای نقش و اهمیت باغات قصردشت در مدیریت و محیط‌زیست شهری و معرفی این گنجینه گران‌بها به مخاطبان از ۲۷ آبان لغایت ۵ آذرماه در محل بوستان شهید رجایی همراه با ویژه‌برنامه‌های شادمانه اجرا می‌شود.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی