[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۵
  • دوره جدید

آماده‌باش برای مدیریت بحران، روزنامه شیراز نوین

به گزارش روابط‌عمومی شهرداری منطقه پنج، مانور آمادگی بحران نیروهای شهرداری در سطح منطقه با حضور رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورا، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و حقوقی و ناظر شورا در سطح منطقه پنج و شهردار منطقه در پارک مادر برگزار شد.
 ارتقای آمادگی برای رویارویی با بحران
افسانه خواست‌خدایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و امور حقوقی، با اشاره به آمادگی لازم منطقه پنج در زمان بحران و بارش‌های باران گفت: وسعت جغرافیایی و دارا بودن بیشترین حریم سطح منطقه پنج در بین مناطق یازده‌گانه و هم‌جواری با رودخانه چنار به عنوان یکی از مخاطرات احتمالی در بارش‌های سیل‌آسا، شرایطی را ایجاد کرده است که شهرداری و کارکنان منطقه پنج همواره برای جلوگیری از بحران آمادگی لازم را داشته باشند. ناظر شورا در منطقه پنج شهرداری بیان کرد: در منطقه پنج با سیاست‌گذاری که در شورا از سال گذشته انجام گرفته است، اقدامات زیرساختی مطلوبی صورت گرفته تا در فصول بارش مشکلات حادی برای شهروندان ایجاد نگردد. وی با اشاره به پنج پروژه لوله‌گذاری دفع آب‌های سطحی در منطقه افزود: این مشکلات زیرساختی با برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی محلات کم‌برخوردارتر مورد توجه ما در سیاست‌گذاری قرار گرفته است. عضو هئیت رئیسه شورای اسلامی شهر شیراز ضمن باور این مطلب که با قبول احتمال بروز بحران باید شرایط و آمادگی مقابله با بحران و کاهش مخاطرات آن نیز فراهم گردد، افزود: آمادگی سطح منطقه پنج با مدیریت شهرداری منطقه در زمان بروز بحران در عین ارائه خدمات به شهروندان ساکن منطقه، امکان ارائه خدمات به سایر مناطق را در سال قبل رقم زده است. خواست‌خدایی عضو ناظر شورا در منطقه پنج بیان کرد: یکی از مشکلات سطح منطقه، نوسازی و به‌روزرسانی تجهیزات منطقه است که به شکل ویژه در کمیسیون خدمات شهری مورد توجه قرار گرفته و شهرداری برای رسیدن به نقطه مطلوب باید تلاش بیشتری نماید. رئیس کمیسیون برنامه و بودجه امور حقوقی شورای اسلامی عنوان کرد: در شورا و شهرداری در حال حاضر با اقدامات مطلوبی در حال پیگیری وضعیت فعلی رودخانه چنار هستیم که بخشی از این اقدامات در راستای وظایف شهرداری نیست و از وظایف برخی دستگاه‌های خدمات‌رسان می‌باشد؛ از جمله عملیات لوله‌گذاری و پوشاندن بخشی از فاضلاب در بستر رودخانه و این اقدام در عین حالی است که لای‌روبی سطح رودخانه توسط شهرداری منطقه سالانه در حال انجام است. خواست‌خدایی در ادامه با اشاره به اینکه این منطقه قطب توسعه عمرانی و ورزشی است، خاطرنشان کرد: در حوزه‌های مختلف عمرانی، ورزشی، خدمات شهری و آمادگی بحران منطقه پنج پیشگام و پیش‌قدم است.
 سرمایه‌گذاری برای ارتقای کیفیت زندگی شهروندان
مهندس مسعود زارعی رئیس کمیسیون خدمات شهری، محیط زیست و سلامت شورای شهر شیراز، با اشاره به اینکه این مانور اعلام آمادگی برای بروز بحران در زمان بارندگی و جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر است، خاطرنشان کرد: هماهنگی و اعلام ظرفیت‌های منطقه برای جلوگیری از بروز آب‌گرفتگی و بحران در زمان بارش‌ها توسط مدیریت ارشد در سطح مناطق یازده‌گانه دنبال می‌گردد. زارعی با اشاره به اینکه تعداد 15 پروژه خدمات شهری به صورت ویژه در کمیسیون سلامت و محیط زیست دنبال می‌گردد، عنوان کرد: در این دوره شورای شهر این 15 پروژه با هدف ارتقای خدمات دنبال می‌گردد. این عضو شورا ادامه داد: نوسازی ناوگان موتوری و امکانات یکی از این پروژه‌هاست که بالغ بر 500میلیارد تومان توسط شهرداری برای سال جاری برای تحقق این موضوع در نظر گرفته است. زارعی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد: بناست در کمیسیون بند 20 ماده 55 شهرداری بازدید از رودخانه چنار راهدار و پیگیری مصوبات برای ورود فاضلاب رودخانه‌های نشاسته‌سازی صورت بگیرد. این عضو شورای شهر شیراز ضمن تأکید بر بازدید مستمر از روند اقدامات کارخانه‌های نشاسته‌سازی در حریم رودخانه چنار راهدار عنوان کرد: با توجه به حساسیت مدیریت ارشد استان، فرماندار و شهردار می‌توان شاهد رفع معضلات و مشکلات باشیم و کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری با بازدیدهای مستمر برای رفع مشکلات ورود فاضلاب این کارخانه‌ها به رودخانه مطالبه بحق شهروندان را برای رفع مشکلات زیست محیطی و بوی فاضلاب دنبال می‌کند.
 پیشتازی منطقه 5 در خدمت‌رسانی به شهروندان
رضا مسعودی شهردار منطقه با اشاره به آمادگی منطقه هنگام بروز بحران و جلوگیری از آب‌گرفتگی معابر با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی و اعلام بارش‌های باران گفت: در سال جاری با هدف پیشگیری از آب‌گرفتگی معابر در زمان بارش باران، عملیات لوله‌گذاری و جمع‌آوری آب‌های سطحی در محورهایی که در سنوات گذشته دارای مشکل بودند، در پنج محور کار اقداماتی صورت گرفته است. مسعودی همچنین با اشاره به مشکلات آب‌گرفتگی پل سلطان‌آباد در بستر رودخانه و اهمیت رفع این مشکل، مخصوصاً در زمان بارش‌های باران عنوان کرد: یکی از پروژه‌های لوله‌گذاری در پل سلطان‌آباد به عنوان یکی از نقاط بحرانی در دستور کار قرار گرفت تا در زمان بارندگی شدید، منازل مسکونی سلطان‌آباد دچار آب‌گرفتگی نشوند. شهردار منطقه پنج با اشاره به اینکه مجموعه این پروژه‌ها با هدف ارتقای کمی و کیفی خدمات و رفع دغدغه آب‌گرفتگی معابر در زمان بارندگی صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: یکی از اقدامات شورا و کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری، خرید تجهیزات خدمات شهری و ماشین‌آلات است که نشان از دغدغه شورا درباره این موضوع مهم خدمات شهری است. مسعودی با اشاره به همراهی، ارائه نظرات شورا و پیشنهادات دکتر خواست‌خدایی به عنوان ناظر شورا در سطح منطقه پنج خاطرنشان کرد: ارائه خدمات در سطح منطقه بر اساس سیاست‌گذاری شورای شهر و رفع دغدغه‌های شهروندان و توسعه عدالت‌محور و همه‌جانبه شهر است. شهردار منطقه پنج با اشاره به ضرورت نوسازی برخی از تجهیزات مورد استفاده در زمان بحران اظهار داشت: نوآوری و به‌روزرسانی تجهیزات یکی از موارد مهم در ارتقای کمی و کیفی خدمات است.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی