[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۶
  • دوره جدید

سیستم اداری ما بهره‌وری پایینی دارد، روزنامه شیراز نوین

به گزارش دریافتی شیرازنوین از دفتر ارتباطات نماینده شیراز و زرقان در مجلس، علیرضا پاک‌فطرت در صحن علنی خانه ملت خواستار عدالت‌محور بودن تصمیمات قانونی و اقدامات دولت مبنی بر افزایش حقوق‌ها و سامان‌دهی وضعیت استخدامی کارکنان در راستای افزایش بهره‌وری سیستم اداری شد.
علیرضا پاک‌فطرت با تأکید بر اینکه رشد اقتصادی هشت درصد در کشور باید مبتنی بر قانون عملیاتی شود، گفت: رشد سه و نیم درصدی اقتصاد امروز ایران حاصل از افزایش بهره‌وری است که این موضوع تکیه بر منابع انسانی دارد. وی تصویب قانون بهره‌وری در برنامه هفتم توسعه را مطلوب توصیف کرد و ادامه داد: بهره‌وری توسط منابع انسانی محقق می‌شود که بایستی به کارمندان و کارگران توجه داشته باشیم.
پاک‌فطرت نسبت به حقوق پایین این دو قشر در جامعه گلایه کرد و افزود: حداقل حقوق کارمندان و کارگران باید به‌گونه‌ای باشد تا امکان اداره زندگی آنها فراهم شود و این باعث می‌شود بهره‌وری هم بالا برود.
نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وعده‌های رئیس‌جمهور در زمان انتخابات مبنی بر سامان‌دهی وضعیت کارکنان دولت و سیستم اداری حاکم بر کشور، تصریح کرد: رئیس‌جمهور در زمان انتخابات قول دادند سیستم اداری به ویژه پرداخت‌ها و نظام ناهماهنگ را اصلاح و هماهنگ کنند؛ چراکه در یک دستگاه دولتی دو یا سه کارمندی که با مدرک تحصیلی مشابه هرکدام یک کار را انجام می‌دهند، اما رابطه استخدامی رسمی، پیمانی، قراردادی یا شرکتی بودن باعث بی‌عدالتی و در نهایت نارضایتی شده است، این رویه منجر به کاهش بهره‌وری خواهد شد.
او گفت: در قانون نسبت به تخصیص بودجه نظام بهره‌وری و طرح نظام ملی بهره‌وری که اهداف کمی را محقق کند، توجه شده است.
این نماینده مجلس در پایان نطق خود با تأکید بر حل مشکلات مرتبط با نظام بهره‌وری، خاطرنشان کرد: سیستم اداری ما ضعیف بوده و بهره‌وری پایینی دارد و دلیل اصلی آن هم مربوط به بی‌‌عدالتی در نظام پرداخت‌ها و استخدام‌‌هاست‌.


 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی