[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۷۵
  • دوره جدید

جاده‌های فارس جاده‌های مرگ نیست، روزنامه شیراز نوین

مدیرکل راه و شهرسازی فارس هم گفت: ساخت بزرگ‌راه و راه اصلی در این استان از ابتدای روی کار آمدن دولت مردمی سیزدهم تاکنون در مقایسه با دوره قبل حدود 18 درصد رشد داشته است. به گزارش شیرازنوین به نقل از اداره ارتباطات و اطلاع‌رسانی راه و شهرسازی فارس، محمودرضا طالبان در آیین گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری در شیراز افزود: طی حدود 19 ماه گذشته حدود 180 کیلومتر بزرگ‌راه و راه اصلی در استان فارس ساخته و تحویل مردم شده است.
او ادامه داد: امیدواریم تا پایان امسال نیز بتوانیم 60 کیلومتر بزرگ‌راه و راه اصلی دیگر در استان ساخته و تقدیم مردم کنیم.
وی با اشاره به سفر دوم رئیس‌جمهور به استان فارس (بیستم و بیست و یکم مهرماه 1402) گفت: در این سفر تقریباً می‌توان گفت که وزارت راه و شهرسازی هم در زمینه افتتاح و هم کلنگ‌زنی پروژه‌ها نسبت به سایر وزارتخانه‌ها و مجموعه‌ها پیشرو بود.
مدیرکل راه و شهرسازی فارس افزود: اصلی‌ترین این پروژه‌ها آزادراه شیراز- اصفهان بود که با حضور رئیس‌جمهور، مقام عالی وزارت راه و شهرسازی و سایر مسئولان به بهره‌برداری رسید و تقدیم مردم کشورمان شد.
طالبان اظهار کرد: در این سفر 101 کیلومتر بزرگ‌راه و راه اصلی نیز در استان به بهره‌برداری رسید که از آنجا که افتتاح این پروژه‌ها با افتتاح ابرپروژه آزادراه شیراز- اصفهان همراه شد، به خوبی دیده نشدند.
وی افزود: در حوزه مسکن نیز در استان فارس اقدامات خوبی انجام گرفته است؛ به نحوی که آیت‌الله رئیسی در سفر دوم اقدامات انجام شده در این زمینه را به کار جهادی تعبیر کرد. مدیرکل راه و شهرسازی فارس، یکی از مباحث مهم و جدی موجود در این استان را بحث تلفات جاده‌ای دانست و گفت: اینکه بدون در نظر گرفتن و لحاظ کردن برخی موارد استان فارس به عنوان اولین یا دومین استان در زمینه تلفات ناشی از این حوادث معرفی می‌شود، منصفانه نیست.
طالبان افزود: اگر تعداد تلفات جاده‌ای بر طول راه‌های استان تقسیم شود و عوامل دیگر هم در نظر گرفته شود، فارس در رده‌های حدود بیستم قرار خواهد گرفت.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی