[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

بودجه شهرداری شیراز ۵ برابر شده است، روزنامه شیراز نوین

قائم‌مقام شهردار شیراز با اشاره به بودجه تقریبی پنج برابری شهرداری شیراز طی سه سال گذشته گفت: در حالی‌ مدیریت فعلی شهری در ابتدای فعالیت بودجه بیش از ۶هزار میلیارد تومانی شیراز را تحویل گرفت که اکنون با بودجه بالغ بر ۳۰هزار میلیارد تومانی در حال توسعه شهر است.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، آرش فرج‌زاده در برنامه تلویزیونی «خوشا شیراز» با بیان اینکه شیراز یک شهر ۲۰هزار هکتاری با ۱۰۰هزار هکتار حریم و یکی از چندین کلان‌شهر بزرگ در کشور است، اظهار کرد: شیراز یک شهر طولی با ۴۰ کیلومتر محدوده خدماتی و عرض حدود ۱۵ کیلومتری محسوب می‌شود و پروژه‌های شهرداری در نقاط مختلف شهر پراکنش دارد.
وی با بیان اینکه محدوده بافت تاریخی فرهنگی نیز حدود ۳۶۰ هکتار وسعت این کلان‌شهر را پوشش و حرمین شریفین را در خود جای داده است، به اجرای پروژه‌های متفاوت در این کلان‌شهر علی‌رغم سختی کار اشاره و عنوان کرد: شهرداری شیراز در دومین دوره سفر ریاست‌جمهوری به فارس، بالغ بر ۲۰هزار میلیارد تومان پروژه را افتتاح و کلنگ‌زنی کرد و از ابتدای دهه فجر تا ابتدای ماه رمضان نیز در حال آغاز عملیات اجرایی، افتتاح و بهره‌برداری بیش از ۵۰هزار میلیارد تومان پروژه بزرگ، متوسط و کوچک‌مقیاس است.
قائم‌مقام شهرداری شیراز با توجه به این مسئله که شیراز شهری کوهستانی نیست و فقط در ضلع شمالی در محدوده خدماتی کوهستانی است، گفت: با این وجود حدود ۹ تونل در محدوده خدماتی شهر شیراز داریم که نشان‌دهنده توسعه مسیرها و راه‌های جدید است.
به گفته فرج‌زاده، بیش از ۴۰ کیلومتر پروژه بزرگ‌راهی در این کلان‌شهر تعریف شده که بخشی از آن در ایام‌الله دهه فجر افتتاح شده و بخش باقی‌مانده تا دو هفته آتی به بهره‌برداری می‌رسد. وی اضافه کرد: بزرگ‌راه آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی در ادامه بزرگ‌راه سپهبد شهید سلیمانی، بزرگ‌راه سرلشکر شهید استوار و بزرگ‌راه ۵۵متری جنوب شهرک حافظ از جمله این پروژه‌های بزرگ‌راهی است.
قائم‌مقام شهردار شیراز با تصریح بر این موضوع که شهرداری پروژه‌ای در حوزه سخت‌افزاری تعریف کرده که با اجرایی شدن آن توسعه‌ زیادی در بخش‌های مختلف به ارمغان می‌آورد، گفت: به عنوان مثال، تردد در مسیر جنوبی محور آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی از صداوسیما تا جوادیه و منصورآباد کمتر از هفت دقیقه زمان می‌برد؛ در حالی که در گذشته زمان چندین برابری سپری می‌شد و این مهم نشان‌دهنده میزان اهمیت بالای دروازه پدافندی است.
فرج‌زاده همچنین با بیان اینکه شیراز به عنوان پایتخت محیط‌زیستی شناخته شده، از اجرای عملیات تکمیل بوستان ۳۰۰۰هکتاری کوهسار مهدی(عج) که حدفاصل کمربندی شمالی شیراز- کمربندی اکبر آباد تا جوادیه و در ضلع جنوبی آن تا بزرگ‌راه سپهبد شهید سلیمانی تعریف شده، سخن گفت و افزود: در راستای نگهداری و صیانت از ارتفاعات، دولت این امر را به شهرداری واگذار کرده و در شهرداری هم درصدد است این بوستان را بوستانی تفریحی همانند بوستان کوهستانی دراک طراحی و اجرا کند.
وی به فعالیت و توسعه خطوط مترو این کلان‌شهر علی‌رغم کمبود واگن اشاره کرد و گفت: عملیات حفاری مکانیزه خط ۳ (توسعه غربی خط یک) آغاز شده و عملیات اجرایی خط ۴ هم در سفر ریاست‌جمهوری اجرایی شد.
رئیس شورای اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز تأکید کرد: اجرای پروژه‌های متعدد شهرداری این کلان‌شهر، اشتغال‌زایی شایان‌توجهی ایجاد کرده است.
فرج‌زاده در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه شهرداری شیراز نهادی درآمد هزینه است، تصریح کرد: شهرداری درآمدی از دولت و منابع ملی دریافت نمی‌کند و طی همراهی با مردم در جهت توسعه و خدمت‌رسانی بهتر پیش می‌رود.
وی به بودجه تقریبی پنج برابری شهرداری شیراز طی سه سال گذشته اشاره و عنوان کرد: در حالی ‌که مدیریت فعلی شهری در ابتدای فعالیت بودجه بیش از ۶هزار میلیارد تومانی شیراز را تحویل گرفت، اما اکنون با بودجه بالغ بر ۳۰هزار میلیارد تومانی در حال توسعه شهر است.
قائم‌مقام شهردار شیراز با اشاره به برخی فعالیت‌های شهرداری بیان کرد: اگرچه احداث موزه جزو وظایف شهرداری نیست، اما عملیات اجرایی موزه سرو در محدوده باغ‌های قصردشت در چندهزار مترمربع شروع خواهد شد.
فرج‌زاده با بیان اینکه در حوزه فرهنگی، شهرداری در مراسمات مذهبی و ملی فعال است، افزود: شهرداری شیراز ماه رمضان سال گذشته عهده‌دار افطاری ساده بود و امسال هم این برنامه را دنبال می‌کند.

 

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی