[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۲
  • دوره جدید

ستون فقرات خود را با این حالت‌ها نابود نکنید!، روزنامه شیراز نوین

ترجیحات موقع خواب می‌تواند بر سلامت تأثیر منفی بگذارد و به‌ طور قابل‌توجهی به ستون فقرات‌ شما فشار وارد کند.
به گزارش مشرق، هر فردی مدل خاصی برای خوابیدن دارد، اما بسیاری از افراد نمی‌دانند برخی از حالت‌های خواب ممکن است آسیب‌های جدی به ستون فقرات وارد کنند.
بدترین حالت خواب برای سلامت ستون فقرات
همه ما شب‌ها مدل خاص خودمان را برای خوابیدن داریم. برخی از ما عادت داریم روی شکم بخوابیم، برخی دیگر باید به پهلو بخوابیم و یا یک بالش بین پاهایمان باشد، اما بد نیست بدانید این ترجیحات موقع خواب می‌تواند بر سلامت تأثیر منفی بگذارد و به ‌طور قابل‌توجهی به ستون فقرات‌ شما فشار وارد کند. برای این که بفهمیم چه پوزیشن‌هایی خطرناک هستند این قسمت از بهداشت و سلامت را بخوانید.
نامناسب بودن حال پاها در پوزیشن خواب
کارشناسان توصیه می‌کنند به حالت پاهای خود توجه کنید. چرخاندن یک پا به پهلو در هنگام خواب می‌تواند واقعاً مضر باشد، زیرا خوابیدن در حالت به هم پیچ خورده باعث ناهماهنگی ستون فقرات خواهد شد. این ناهماهنگی به این دلیل رخ می‌دهد که ستون فقرات شما به دنبال چرخش پاهای شما از حالت طبیعی‌اش در می‌آید.
در طول چند ساعتی که می‌خوابید، فشار بی ‌رویه‌ای بر ستون فقرات وارد شده که باعث به وجود آمدن نقاط فشار در مفاصل، ماهیچه‌‌ها و رباط‌‌های کمر و شانه‌ها می‌‌شود؛ این نقاط فشار اغلب علت درد صبحگاهی افراد است.
البته شاید با خوابیدن در این حالت احساس ناراحتی نکنید، اما از آنجایی که این وضعیت باعث می‌‌شود ستون فقرات شما منحرف شود، امکان افزایش فشار و درد در طول زمان هست.
فشار به ستون فقرات
متخصصان هشدار می‌‌دهند که بد خوابیدن می‌‌تواند منجر به بروز علائم بالینی مثل کمر درد، گردن درد و سایر مسائلی شود که در صورت نبود مراقبت‌های ارتوپد، کایروپراکتیک، یا پزشک طب فیزیکی و توان‌بخشی به سختی می‌‌توان با آنها مقابله کرد.
مشکلات خوابیدن در این حالت فقط به کمر درد ختم نمی‌شود و اگر وقتی به پهلو می‌خوابید، پاهای‌ خود را روی هم قرار دهید، رگ‌های پا‌ها فشرده شده و جریان خون محدود می‌شود؛ این می‌تواند باعث تورم پا و مچ پا شود و فرد در پاهایش بی حسی یا گزگز را تجربه کند.
راه ‌حل
اگر نمی‌توانید جور دیگری بخوابید حداقل کار‌هایی انجام بدهید تا از فشار زیاد پیشگیری شود؛ به ‌طور مثال در اطراف خود بالش بگذارید تا به تراز شدن ستون فقرات‌ شما حتی اگر به پهلو و با پاهای روی هم می‌خوابید، کمک کند.
سعی کنید از یک بالش برای تکیه زانوها وقتی به پهلو می‌خوابید، استفاده کنید.
همچنین می‌توانید به پشت بخوابید و یک بالش زیر سر و یک بالش زیر زانو قرار دهید تا ستون فقرات خود را در یک راستا نگه دارید.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی