[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۱۷۵۸
  • دوره جدید

در فصل سرما این ویتامین‌ها برای بدن حیاتی است، روزنامه شیراز نوین

زمستان فصل حمله ویروس‌ها و عفونت‌های باکتریایی به بدن است؛ هریک از ما برای مقابله با عوامل بیماری‌زا باید به فکر تقویت بدن باشیم.
به گزارش بهداشت نیوز، هریک از ما برای مقابله با عوامل بیماری‌زا باید به فکر تقویت بدن باشیم.
ویتامین D۳
در فصول سرد که خورشید مایل است، اکثر افراد دچار فقر ویتامین دی می‌شوند. در چنین مواردی توصیه  می‌شود از مکمل‌های ویتامین دی استفاده شود؛ برای حفظ سلامت استخوان‌ها و جذب بهتر کلسیم. ماهی‌های چرب مثل سالمون، ماهی کاد، بهترین منابع ویتامین دی هستند.
مواد غذایی غنی‌شده‌ای همچون شیر و غلات صبحانه و همچنین زرده‌ تخم مرغ و قارچ خام نیز حاوی ویتامین هستند.
ویتامین A
وجود ویتامین آ برای سلامت پوست و غشاهای مخاطی (چشم‌‌ها، مجاری تنفسی و ادراری، روده‌ها) که در خط مقدم مقابله با باکتری‌ها و ویروس قرار دارند، لازم و ضروری است. این ویتامین در مواد غذایی حیوانی مانند زرده‌ تخم مرغ، کره، جگر و روغن ماهی و غیره به وفور یافت می‌‌شود.
ویتامین C
 یک آنتی‌اکسیدان قوی است که از آسیب‌های ناشی از رادیکال‌های آزاد، مواد شیمیایی و آلاینده‌ها محافظت می‌کند. جذب ویتامین سی از طریق مواد غذایی بسیار آسان است. مرکبات، انواع توت‌ها، آناناس و ... بهترین منابع ویتامین سی هستند.
روغن ویتامینE
اگر در آب و هوای سرد دچار خشکی پوست می‌شوید، روغن ویتامین E می‌تواند برای مراقبت از پوست مفید باشد. لوسیون‌های بدن حاوی ویتامین E اغلب با روغن بادام، آفتاب‌گردان، آووکادو و ... نیز مخلوط شده‌اند که همه آن‌ها دارای مزایایی برای حفظ سلامت پوست هستند.
روی
یک ماده معدنی است که در اغلب موارد، فواید آن نادیده گرفته می‌شود. مصرف روی از عملکرد سیستم ایمنی بدن پشتیبانی می‌کند و تضمین کننده سلامت چشم است. این ماده معدنی همچنین به تنظیم اشتها کمک می‌کند. در مردان، مصرف این ماده معدنی به محافظت از بافت پروستات و تولید تستوسترون کمک می‌کند.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی  

آدرس ایمیل    

متن نظر  

کد امنیتی