[ فردا را به امروز می آوریم ]
  • آخرین شماره ۲۰۹۴
  • دوره جدید

اقتدار تهرانی‌ها، نتیجه برگزاری مسابقات فراوان، روزنامه شیراز نوین

 میثم محجوبی - گروه ورزش
تهرانی‌ها می‌گویند دلیل ‌اینکه تیم‌هایشان در مسابقات دانش آموزی کشور درخشش خیره کننده‌ای داشتند، مسابقه و مسابقه بوده است. هر چه تعداد مسابقات بیشتر باشد، بازیکنان از همین سنین پایین آبدیده و با تجربه می‌شوند و در امر نتیجه‌گیری هم موفق‌تر عمل می‌کنند.
دیدارهای نهایی مسابقات دانش آموزی قهرمانی کشور در دو رشته بسکتبال و والیبال پسران، روز پنجشنبه در سالن پوریای ولی شیراز برگزار شد.
از چهار تیمی‌که در ‌این دو فینال حضور داشتند، سه تیم متعلق به استان تهران بودند، موضوعی که به وضوح نشان دهنده برنامه‌ریزی درست در پایتخت بوده است.
دیدار نهایی والیبال بین دو تیم توابع تهران و اصفهان برگزار شد، دیداری بسیار زیبا و مهیج. در ‌این ست از همان ابتدا تهرانی‌ها فاصله زیادی با حریف خود ‌ایجاد کردند و روی امتیاز 10 فاصله را به دو برابر افزایش دادند!‌ این تفاوت روی امتیاز 14 هم تکرار شد و هر چند اصفهانی‌ها در ادامه اختلاف را به 6 و در نهایت 4 امتیاز کاهش دادند، اما 25-21 مغلوب شدند.
با توجه به ‌این که مسابقات والیبال در ‌این رده سنی تنها در دو ست برگزار می‌شود و در صورت تساوی، به ست سوم می‌رود، اصفهانی‌ها می‌دانستند که باید در ست دوم نمایشی متفاوت داشته باشند.
بین دو ست، مراسم تجلیل از خانواده شهدا توسط مسئولان آموزش و پرورش استان برگزار شد. 
در ست دوم همه چیز پایاپای و جذاب پیش رفت به طوری که دو تیم در امتیاز 8 برابر شدند. در ادامه ‌این اصفهان بود که توانست برتری دو امتیازی را روی امتیاز 18 به وجود بیاورد و وقتی نتیجه 21-18 به سود ‌این تیم روی تابلو نقش بست، همه به ‌این باور رسیدند که بازی به ست سوم کشیده می‌شود،اما درخواست وقت استراحت فنی توسط مربی تهران، همه معادلات را به هم زد. تا پایان ‌این ست، تهرانی‌ها 7 و اصفهانی‌ها تنها 2 امتیاز کسب کردند تا توابع تهران با نتیجه قاطع دو بر صفر، روی سکوی قهرمانی بایستند.
ترکیب توابع تهران: سروش احمدی، محمدعلی فخارنژاد، ابوالفضل میرزا احمدی، امیرعباس آزمون، عرشیا آشوری، حسین حشمتی، حامد محمدحسینی، محمدامین رحیمی، سیدماهان منصوری، آرین جوادی، مرتضی محبی و  کیارش شهبازی. مربی: سعید قلی کردی. 
تیم‌های آذربایجان غربی و کرمانشاه عنوان سوم مشترک ‌این رقابت‌ها را از آن خود کردند. تیم فارس در مرحله یک هشتم نهایی مغلوب کرمانشاه شده بود.
پس از برگزاری جشن قهرمانی، نوبت به دیدار نهایی بسکتبال رسید. بازی هم توابع تهران یک پای فینال بود و روی لباس‌های تیم دیگر نیز «شهر تهران» نقش بسته بود.
در حقیقت هر دو تیم متعلق به شهر و استان تهران بودند و به گفته یکی از مسئولان تیم‌ها، بازیکنان هر دو تیم مشترک هستند!
توابع در همان ابتدای بازی با چهار پرتاب سه امتیازی، نتیجه را 18-9 به سود خود کرد تا همگان روی قهرمانی دوم ‌این تیم در مسابقات حساب کنند. اما هر چه از بازی گذشت، تهران بود که نزدیک و نزدیک‌تر شد و چندثانیه پیش از پایان نیمه اول،  36-34 از حریف خود پیش افتاد! هر چند در پایان نتیجه تساوی 36-36 روی تابلو ثبت شد.
در نیمه دوم هم بازی کاملاً پایاپای پیش رفت. حتی در یک دقیقه پایانی مسابقه، اختلاف دو تیم تنها 2 امتیاز بود اما تهرانی‌ها در همین یک دقیقه توانستند برتری 68-62 را رقم زده و به عنوان قهرمانی دست پیدا کنند.
ترکیب تیم تهران: علی اصلانی، صالح گنجی، امیرحسام رشدی، مهراب علم بیگی، سیدعرفان موسوی، پارسا رزم دوست، بردیا رئیسی، مجتبی یعقوبی، امیررضا کریمی، آیدین چاشی، یزدانی مخلصی و سجاد گرامی‌مقدم. سرمربی: فرهاد صفرخانی.
در ‌این رقابت‌ها هم تیم‌های البرز و خراسان رضوی به عنوان سوم مشترک رسیدند. تیم فارس در مراحل قبل با شکست مقابل توابع تهران از دور رقابت کنار رفته بود.
سرپرست تیم بسکتبال تهران می‌گوید؛ بازیکنان ‌این تیم در هر سال  حدود 100 مسابقه انجام می‌دهند و اوقات بیکاری ندارند. فقط مسابقه و مسابقه است که ‌این تفاوت را رقم زده است وگرنه استعدادهای بزرگ در تمام استان‌ها وجود دارند و وظیفه مسئولان است که فضا را برای برگزاری مسابقات بیشتر در مدارس فراهم کنند.
باید دید تجربه حضور در‌این مسابقات تا چه اندازه به رشد بسکتبال و والیبال استان فارس کمک می‌کند و مسئولان ‌این دو رشته ورزشی به همراه تربیت بدنی آموزش و پرورش استان، چه تحولی را در امر برگزاری هر چه بیشتر رقابت‌ها ‌ایجاد خواهند کرد.

تاکنون نظری برای این خبر ثبت نشده است!
ثبت نظر جدید
نام و نام خانوادگی

آدرس ایمیل

متن نظر

کد امنیتی